مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز طرح توسعه حریم مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی خبر داد
.
 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، کریم حاجی زاده با بیان این مطلب گفت: این طرح با آزاد سازی سه هزار متر مربع زمین در حیاط مشرف به مدرسه پورسینا و تخلیه نخاله ها به منظور ایجاد فضاهای فرهنگی و تفریحی برای رفاه حال گردشگران اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه آوار برداری در حیاط مشرف به مدرسه پورسینا برای توسعه حریم مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی انجام شده است، افزود: در اوایل دهه 80 هم در راستای توسعه فضای فرهنگی این مجموعه جهانی، تعدادی از خانه‌های محله شهیدگاه خریداری و در همان محل تخریب و مسطح شدند.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: در جریان توسعه حریم و احداث فضاهای فرهنگی و فضای سبز مجموعه و برای بهره مندی گردشگران ناگزیر به آوار برداری و همسطح کردن این محوطه با محوطه های دیگر بودیم که با توجه به حجم زیاد آوار نیازمند استفاده از ماشین آلات بود.

وی همچنین خبرهای منتشر شده در زمینه آسیب رسانی حضور این ماشین آلات در محوطه را تکذیب کرد و گفت: نخاله های جمع شده در این محوطه در سال های گذشته در این محل غیر اصولی بوده و رطوبت حاصل از انباشت این نخاله ها آسیب جدی به دیوار های قسمت تجاری و دیوار غربی حیاط می زد.

وی یادآور شد: با همسطح کردن این محوطه فضایی در حدود سه هزار متر آزاد و به حریم مجموعه اضافه می‌شود و تبدیل آن به فضای فرهنگی، موزه و فضای فرهنگی و خدماتی می تواند خیلی از نیازهای گردشگران را تامین کند.

به گفته وی حساسیت مردم در مورد اتفاقات تنها اثر جهانی استان که نشان از آگاهی و علاقه به حفظ این نماد فرهنگی و تاریخی استان و نماد مذهب تشیع دارد، قابل تحسین است.

به گزارش ایسنا، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از مهم ترین آثار تاریخی شهر اردبیل و از بناهای کم نظیر تاریخی ایران است که از لحاظ معماری و کاشی کاری از شاهکارهای سده هشتم هجری قمری و سال های پس از آن است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.