به گزارش ایرنا ، صفر فتح الله زاده روز سه شنبه در جلسه ستاد احیای زکات خلخال افزود: علاوه براین یک هزار و 500 سبد کالای افطاری خشک نیز از سوی این نهاد در بین نیازمندان جامعه توزیع شده است.
او با قدردانی از همکاری بسیج ، سپاه و نیروی انتظامی خلخال در کمک به فقرا و نیازمندان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ماه سه خودرو حامل سبد کالایی خشک از سوی سپاه ناحیه خلخال عازم روستاهای دور دست و محروم این شهرستان شده و افطاری خشک را در بین اهالی این روستاها توزیع کرده است.
وی گفت: اهالی مومن ، نوع دوست و خداجوی این شهرستان در عید فطر سال گذشته یک میلیارد و 406 میلیون ریال زکات فطریه برای کمک به فقرا و نیازمندان جامعه پرداخت کردند و که این میزان نسبت به سال ماقبل آن 20 درصد افزایش نشان می دهد.
او با بیان اینکه جمع آوری زکات فطریه امسال توسط هر یک از مراکز خیریه با نظارت کامل کمیته امداد امام خمینی خلخال و پس از صدور مجوز لازم از سوی این نهاد مقدس در این شهرستان صورت خواهد گرفت افزود: در صورت مشاهده دریافت و جمع آوری فطریات مردم از سوی تشکل های فاقد مجوز از کمیته امداد امام نیروی انتظامی شهرستان نسبت به جلوگیری از این کار اقدام خواهد کرد.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال نیز عید فطر را فرصتی مغتنم برای کمک و یاری به فقرا و نیازمندان جامعه دانست و گفت: زکات فطریه جمع آوری شده از مردم شهرستان باید تا پایان همین روز در بین نیازمندان جامعه به طور مساوی تقسیم و هر یک از شبکه های نیکوکاری و یا نهادهای حمایتی و مراکز خیریه از نگهداری ، تبدیل و یا سپردن به حساب بانکی فطریات جمع آوری شده روز عید باید پرهیز کنند چرا که این کار خلاف شرع است.
رئیس ستاد احیای زکات خلخال اظهار کرد: وجوهات جمع آوری شده مردمی باید با اجازه کمیته امداد امام خمینی خلخال و تحت نظارت این نهاد در بین نیازمندان مناطق مختلف شهرستان توزیع شود.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.