شهامت هدایت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت مرکز ایستگاه تولید بذر و نهال مغان افزود: 150 هکتار از اراضی این مرکز زیر کشت بیش از هفت نوع نهال گیاهان دارویی است.
وی با قدردانی از توجه ویژه فرماندار شهرستان پارس‌آباد در پشتیبانی و تخصیص اعتبارات لازم به این بخش بیان کرد: امیدواریم این مساعدت‌ها و همکاری‌ها در راستای توسعه فعالیت‌های این مرکز بیش از گذشته تداوم یابد تا بتوانیم شاهد نتایج مثبت و موثر این امر باشیم.
هدایت بیان کرد: با توجه به قابلیت ایستگاه تولید بذر و نهال مغان ،تولید بذور مرتعی شمالغرب در این ایستگاه فعال شده است و امید می رود به نتایج مورد نظر در این زمینه برسیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از درختکاری کنار جاده پارس‌آباد به اسلام آباد با اعتبار 2 میلیارد ریال خبر داد و گفت: تلاش بر این است تا با توسعه درختکاری ،منابع طبیعی و جنگل‌کاری در سطح استان گام‌‌های اساسی برداشته شود .
بیش از 470 گونه از گیاهان دارویی در استان شناسائی شده است که مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی تمامی این گیاهان داروئی را جمع‌آوری کرده و تحقیقات گسترده را بر روی هر تک تک این گیاهان دارویی انجام می‌دهد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.