به گزارش ایرنا ، میرعلی رحیمی زاد روز یکشنبه در بازید از پروژه های گردشگری مشگین شهر گفت: در 2 سال اخیر بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه گردشگری این شهرستان سرمایه گذاری شده است.
او اظهار کرد: در حال حاضر 20 پروژه گردشگری در این شهرستان در حال اجرا می باشد که همزمان با عید فطر هفت مورد از آنها به بهره برداری خواهد رسید.
وی افتتاح آبدرمانی آیقار قینرجه به عنوان بزرگترین پروژه آبدرمانی خاورمیانه و افتتاح مجتمع های آبدرمانی آخارباخار ، یل سویی ، شهربازی مجتمع رفاهی - خدماتی ایکی قارداش و زیپ لاین پل معلق را از جمله پروژه های قابل افتتاح در تعطیلات عید فطر بیان کرد.
وی گفت: در سال های اخیر با رونق صنعت گردشگری در مشگین شهر سرمایه گذران زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.
او با بیان اینکه این شهرستان وارد مرحله جدیدی از توسعه و عمران شده از آمادگی مسوولان محلی برای همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی می باشد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 95 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
دهها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با دهها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
711/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.