به گزارش روز جمعه ایرنا ، به این مناسبت آئین های عزاداری در مساجد ، حسینیه ها و بقاع متبرکه با حضور گسترده مردم و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان برگزار شد.
بر اساس یک سنت دیرینه در خلخال دسته های عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی در شهر خلخال به حرکت درآمدند و عزاداران سیاهپوش حسینی همنوا با عزاداران سایر مناطق کشورمان به عزاداری پرداختند.
همچنین همزمان با شب شهادت امام علی (ع) و دومین شب قدر اهالی خلخال برگزاری مراسم احیا و شب زنده داری همراه با قرائت دعای جوشن کبیر قرآن ها را بر روی سر گذاشته و تا دمیده های سحر با خداوند راز و نیاز کردند.
شب گذشته و در شب شهادت امام علی (ع) سفره های احسان و نذری و افطاری نیازمندان نیز در خلخال دایر بوده و هر کس در حد توان مالی خود با سفره های افطاری مختلف و یا پذیرایی از شرکت کنندگان در آئین های احیای شب های قدر خود را در مراسم سالروز شهادت امام علی (ع) شریک می کرد.
مشابه این مراسم در سایر شهرها و روستاهای خلخال نیز برگزار و همه مردم یکدست سیاهپوش شده و در سالروز شهادت امام شیعیان به سوگ نشسته ، بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.