معاون دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه سال گذشته  278نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با کمک خیرین در اردبیل آزاد شده است ، خاطرنشان کرد: امسال محکومیت مالی زندانیان جرایم غیرعمد اردبیل ۹۲ میلیارد تومان است بطوریکه امیدواریم با کمک خیرین بخش اعظم این مبلغ تامین شود.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، یوسف خدادادی در مراسم جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد و مالی اردبیل با اشاره به تعداد محکومین جرایم غیر عمد در اردبیل افزود: در حال حاضر 630 محکوم مالی و غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برد که در انتظار بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند بطوریکه انتظار داریم با کمک خیرین استان امسال بخش اعظم این زندانی‌ها آزاد شوند.

نایب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینکه این زندانی ها بخاطر مسائل و مشکلات عادی زندگی و به دلیل نداری و از بد حادثه در زندانها بسر می برند، یادآور شد: عدم پرداخت اجاره بها، مهریه و نفقه و عدم پرداخت به موقع چک حوادث رانندگی و عدم توان پرداخت دیه علت زندانی شدن بسیاری از افراد است.

به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اغلب این افراد بعد از زندانی شدن با حضور در زندان و معاشرات با افراد سابقه دار بعد از آزادی به بیراهه رفته‌اند بطوریکه امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم از  چنین آسیبهایی که در گذشته ممکن است دامن این افراد، خانواده و جامعه را بگیرد جلوگیری کنیم.

به گفته در حال حاضر محکومیت مالی زندانیان غیرعمد و مالی در سطح استان اردبیل 92 میلیارد تومان است انتظار داریم بتوانیم با کمک خیرین و مردم استان بخش عمده این محکومین را آزاد کنیم تا زمان عید فطر این افراد در آغوش خانواده های خود برگردند.

خدادادی با بیان اینکه  در سال گذشته 278 نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با کمک خیرین در اردبیل آزاد شد، اضافه کرد: که محکومیت مالی این افراد حدود 12 میلیارد تومان بود و از این مبلغ پنج میلیارد تومان توسط شکات گذشت شد و 6 میلیارد تومان نیز توسط ستاد دیه، خیرین و تامین  تسهلات بانکی بطوریکه  یک میلیارد تومان نیز آورده خود زندانیان بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.