مهدی احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سد مجیدآباد 35 پیشرفت فیزیکی داشته و برای احداث آن تاکنون 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
او گفت: برای اتمام سد روستای مجیدآباد 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
او تشریح کرد: حجم ذخیره آب این سد 200 هزار متر مکعب بوده و بعد از اتمام آن 120 هکتار از اراضی پایاب این سد زیر پوشش قرار خواهد گرفت.
احمدی در ادامه به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در پایاب سد سرخاب هم اشاره کرد و افزود: 720 هکتار از اراضی پایاب سد سرخاب زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار خواهد گرفت و برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال نیاز است.
فرماندار نیر گفت: طرح پی وی اس (زراعت گندم آبی در هفت لاین) به صورت پایلوت در روستای بوسجین اجرایی می شود.
وی افزود: در مراحل مختلف کشت ، داشت و برداشت در نهایت بهترین رقم شناسایی شده و به کشاورزان برای کشت معرفی می شود.
احمدی اظهار کرد: این طرح با همکاری جهاد کشاورزی استان و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نیر انجام می گیرد و کشاورزان در مراحل مختلف از این طرح بازدید کرده و آموزش می بینند.
وی گفت: عملیات زیرسازی و بهسازی راه ارتباطی کورائیم به خلفلو با بیش از سه میلیارد ریال در حال اجرا است که مطابق با پیش‌ بینی ‌های انجام شده به زودی به مرحله اتمام کار خواهد رسید.
فرماندار شهرستان نیر تصریح کرد: طول مسیری که در حوزه استحفاظی شهرستان نیر است، 5 کیلومتر بوده که 3 و نیم کیلومتر از این مسیر تاکنون زیرسازی و بهسازی شده و آماده آسفالت ریزی است.
احمدی افزود: با اتمام این مسیر علاوه بر اینکه چهار روستا از مسیر مناسب برخوردار خواهند شد راه ارتباطی کورائیم به خلفلو و کوثر نیز کوتاه ‌تر خواهد شد.
فرماندار نیر همچنین از آغاز عملیات بهسازی 140 کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان نیر خبر داد و افزود: بیش از 300 خانوار عشایر در شهرستان نیر وجود دارند که در فصل بهار و تابستان در ییلاقات این شهرستان حضور می یابند.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.