علیرضا دباغ عبداللهی روز یکشنبه گفت: هدف از اعطای نشان گواهی اعتماد ارتقای جایگاه و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و تقویت سیستم عرضه و فروش محصولات صنایع دستی است.
او گفت: برای اعطای این نشان فروشگاههای معتبر صنایع دستی بر مبنای شاخص های کیفی شناسایی شده و بر روند فعالیت های عملکردی آنها از جمله کیفیت و قیمت کنترل و نظارت می شود.
وی از دلایل و اهداف اعطای نشان اعتماد را فراهم کردن زمینه جلب اعتماد مشتریان و رعایت حقوق مصرف کنندگان کالاهای صنایع دستی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ،وی افزود: به چهار فروشگاه صنایع دستی در اردبیل نشان اعتماد اعطا شد و این فروشگاه ها در رشته های ملیله نقره ، چرم و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فعال هستند.
او اظهار کرد: لیست فروشگاههای دارای نشان اعتماد علاوه بر اطلاع رسانی از طریق سایت اداره کل به ارگان های دولتی ، بانک ها و شبکه سرویس دهندگان به تورهای مسافرتی معرفی خواهند شد.
وی اعطای نشان اعتماد را در ممانعت از آسیب وارده به بخش گردشگری از طریق فروش کالاهای صنایع دستی نامرغوب و غیر ایرانی به گردشگران خارجی و داخلی را بسیار موثر دانست.
او افزود: جلال الدین ساجدی – فروشگاه صنایع دستی ملیله ساجدی – اردبیل میدان عالی قاپو بازارچه صنایع دستی ، داور کمالیان – فروشگاه صنایع دستی چرم کمالیان – اردبیل میدان عالی قاپو بازارچه صنایع دستی ، سعید اوجاقی – فروشگاه صنایع دستی ملیله اردبیل – اردبیل میدان عالی قاپو بازارچه صنایع دستی و عبدالحسین بدایتی – فروشگاه صنایع دستی در سبلان – اردبیل میدان عالی قاپو بازارچه صنایع دستی صاحبان چهار فروشگاه دارنده نشان اعتماد هستند.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از 90 هزار نفر در استان اردبیل در تولید رشته های متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران و جاجیم از جمله صنایع دستی استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.