به گزارش ایرنا ، حجت ‌الاسلام میکائیل مقدسی روز یکشنبه در جشن گلریزان محکومان مالی نیر افزود: برای پیشگیری از عواقب تعیین چنین مهریه های سنگین که گاهی موجب زندانی شدن جوانان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه می شود باید فرهنگ سازی شود.
او اظهار کرد: برخی از افراد به دلیل برخی ناملایمات ناخواسته گرفتار و زندانی می‌شوند که محکومان مالی و مرتکبین جرایم غیرعمد از اینگونه افراد هستند و با کمک و مساعدت افراد خیر می توانند به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.
حجت الاسلام مقدسی افزود: کمک به همنوعان و دستگیری از نیازمندان در جشن گلریزان سنت حسنه و زیبایی است که در آن افراد خیر و نیکوکار به یاری همنوعان خود می‌آیند تا در این ماه دل خانواده های زندانیان غیر عمد را شاد کنند.
او با قدردانی از اعضای ستاد دیه و خیرین شرکت کننده در جشن گلریزان گفت: این حرکت ارزشمند علاوه بر پاداش اخروی آثار عینی و قابل لمس دنیوی نیز دارد که با آزادی فرد زندانی ، برخی از گرفتاری‌ های اعضای خانواده او حل شده و انحرافات اجتماعی کاهش می‌یابد.
امام جمعه نیر افزود: در سال گذشته 780 میلیون ریال زکات در شهرستان نیر جمع‌ آوری و صرف معیشت ، جهیزیه ، درمان و مسکن فقرا شد.
رئیس دادگستری نیر هم در این آئین گفت: در استان اردبیل 630 محکوم مالی و مرتکبین جرائم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد که نیازمند مساعدت افراد خیر برای آزادی از زندان هستند.
عسگر سیدزاده با تاکید بر لزوم یادگیری افراد از مهارت ‌های زندگی گفت: افراد باید قبل ازدواج با مهارت ‌های زندگی آشنا شوند و به آن عمل کنند تا با اینگونه مشکلات مواجه نشوند.
در این آئین اهالی شهرستان نیر یکصد میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی کمک کردند.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.