به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه شورای عشایر استان اردبیل افزود: عشایر بعنوان قشر زحمتکش باید مورد حمایت واقع شوند و ضروری است برنامه بلند مدت و جامع برای بهبود وضعیت زندگی و افزایش سقف درآمد عشایر استان تدوین شود .
وی با بیان اینکه مشکلات عشایر باید ریشه ای حل شود ، گفت: مدیران که خود از جامعه عشایر هستند و بیشتر در ادارات کلیدی استان هم مسئولیت دارند باید بیشتر عشایر را مورد توجه قرار می دادند و جای سوال است به رغم وجود چندین مدیرکل از جامعه عشایر در برنامه و بودجه ، جهاد کشاورزی ،امور عشایر ،بانک کشاورزی و معاونت عمرانی استانداری اردبیل هنوز امشکلات آنها پا برجاست.
استاندار اردبیل اظهار کرد: زندگی و معیشت عشایر نمونه ‌ای از اقتصاد مقاومتی است و خصوصیات اقتصاد مقاومتی مانند متکی بودن به خود و تولید و عدم وابستگی بیرونی از جمله ویژگی هایی است که در زندگی عشایر وجود دارد.
خدابخش او با اشاره به اینکه عشایر غیور میراث داران و حافظان ارزش ها و فرهنگ اصیل ایران اسلامی کشور هستند گفت: امروزه مظهر و اوج اعتماد اجتماعی در جامعه عشایری دیده می شود و باید این فرهنگ غنی عشایری ماندگار و ریشه دارتر شود.
وی اظهار کرد: عشایر خدمات شایسته ای برای استقرار نظم و امنیت در کشور انجام داده اند و بسیاری از دستاوردهای امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در این منطقه مرهون رشادت ها و فداکاری های آنهاست.
در این جلسه نمایندگان عشایر استان مسائل و مشکلات موجود را مطرح و استاندار اردبیل بر ای رفع آنها تاکید کرد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.