معصومه مصطفائی روز شنبه با بیان اینکه این فعالیت ها با هدف اطلاع رسانی جشنواره و ترغیب شهروندان به مشارکت صورت گرفته افزود: نصب بنر و پوستر ، برپایی میز ویژه ثبت نام در کتابخانه های عمومی، پخش لوح های فشرده حاوی فایل پی دی اف کتاب های جشنواره در بین مردم ، حضور کتابداران در کلاس های درس و مراکز مهد کودک و قصه خوانی کتاب و تشویق کودکان به نقاشی بر اساس قصه های خوانده شده از جمله این برنامه ها است.
او همکاری ارگان های اجرایی و فرهنگی شهرستان کوثر در برگزاری جشنواره را قابل تقدیر دانست و گفت: سوق یافتن کودکان ، نوجوانان و جوانان به سمت مشارکت در جشنواره موجب نهادینه شدن بیشتر فرهنگی کتابخوانی در بین آینده سازان کشور می شود.
او اظهار کرد: بسیاری از مشکلات خانوادگی و اجتماعی با مطالعه سیره ائمه اطهار (ع) و در پیش گرفتن سبک زندگی اسلامی برطرف خواهد شد.
وی ، فضای کتابخانه های عمومی در روستاهای این شهرستان را در ایام برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، شورانگیز و روحانی دانست و گفت: در این کتابخانه ها کودکان و نوجوانان روستایی با حضور در برنامه ها و ثبت نام مکتوب یا آنلاین در جشنواره علاقمندی خود را به برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای ابراز داشته اند.
شهرستان کوثر در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی ، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع) و شناسایی ، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده این آثار برگزار می شود.
در این جشنواره علاقمندان با دانلود کتاب های معرفی شده و یا خرید کتاب از کتابخانه های عمومی و دریافت پاسخ نامه و دفترچه سوالات از این کتابخانه ها در مسابقه شرکت می کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.