استاندار اردبیل گفت: تمرکز جهاددانشگاهی باید بر روی پژوهش، نوآوری و فروش تکنولوژی‌های نوین باشد چرا که از جهاددانشگاهی انتظار تولید فکر و ثروت می‌رود
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مجید خدابخش در دیدار با معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور افزود: در صورت تولید تکنولوژی نوین در زمینه‌های صنعتی، علمی و آموزشی توسط جهاددانشگاهی، استانداری اردبیل آمادگی دارد آن را خریداری نماید.

وی با ستایش از عملکرد پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی افزود: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل خدمات خوبی برای زوج‌های نابارور ارائه می‌دهد اما برای گسترش فعالیت‌ها نیازمند ورود سرمایه‌گذاران جدید می‌باشد.

خدابخش با اشاره به ظرفیت بالای استان اردبیل در زمینه گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: از جهاددانشگاهی می‌خواهیم در زمینه تولید تکنولوژی لازم برای توسعه کشت و فرآوری این گیاهان اقدام و آن را در اختیار جامعه قرار دهد. در این صورت است که ما هم حمایت‌های لازم را از این فعالیت‌ها خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: اسانس گیری از گیاهان دارویی بویژه گل محمدی و سوق دادن آن به سمت تولید عطر و ادکلن از آن می‌تواند ارزش افزوده این محصول را بالا ببرد و در اشتغال‌زایی استان مفید باشد.

استاندار اردبیل همه کارمندان مراکز آموزش عالی را کارکنان جهاددانشگاهی دانست و اظهار داشت: این نهاد باید از توانمندی و تخصص تک تک آنان در انجام کارهای علمی و تحقیقاتی بهره ببرد و به دنبال بزرگ سازی بدنه خود نباشد.

در این دیدار معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه جهاددانشگاهی بستری است که نیروهای جوان در آن شکل می‌گیرند و مدیر می‌شوند گفت: همه آنهایی که افتخار همکاری در جهاددانشگاهی را داشته‌اند با اشاره به خوبی و فضای معنوی و روحانی آن اذعان می‌کنند که بهترین دوران عمر خود را در این نهاد انقلابی گذرانده‌اند.

احمد شریفی‌زاده افزود: جا دارد در استان اردبیل به جهاددانشگاهی و کارکنان آن توجه ویژه‌ای شود چرا که آن‌ها داوطلبانه به این نهاد وارد و با وجود تمام سختی‌ها و به خاطر علاقه در آن ماندگار شده اند.

وی هدف‌گیری جهاددانشگاهی استان اردبیل را فعالیت در زمینه گردشگری، شناسایی ژنوتیپ‌های برتر و مقام به سرمای فندق، کشاورزی و گیاهان دارویی عنوان و تصریح کرد: باید برای تحقق این هدف‌ها و رفع نیازهای استان، حمایت‌های لازم از سوی مسئولان امر انجام گیرد.

در این جلسه مهران اوچی اردبیلی، سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه مطالعات پژوهشی جهت توسعه وکشت نهال‌های مقاوم به سرمای فندق، خواستار مساعدت استانداری اردبیل برای احداث مزرعه الگویی این محصول شد که استاندار اردبیل برای ایجاد این مزرعه قول مساعد داد.     Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.