جعفرلو روز شنبه در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان نمین افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی آینده این میزان صرفه جویی در مصرف آب به 9 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کند.
وی گفت: این میزان صرفه جویی از طریق اجرای 17 هکتار آبیاری تحت فشار، توسعه کشت ارقام کم آب برو تغییر الگوی کشت در اراضی شهرستان حاصل شده است.
معاون فرماندار نمین با بیان این مطلب که حداقل نیاز آبی بخش کشاورزی شهرستان 112 میلیون مترمکعب است اظهارداشت : میزان آب قابل استحصال در شهرستان نیز 19 میلیون متر مکعب است.
جعفرلو با اشاره به اینکه در شهرستان نمین سالانه بیش از 67 هزار هکتار اراضی زراعی و یک هزار و 700 هکتار اراضی باغی زیر کشت محصول می رود گفت: بیش از 20 هکتار از اراضی شهرستان آبی هستند که با توجه به نیاز آبی کلی انتظار می رود مدیریت صحیح منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آب مورد توجه مسئولان و زارعان قرار گیرد.
وی گفت: سالانه 360 هزار تن محصول به ارزش 480 میلیارد تومان از مزارع و باغ های شهرستان نمین برداشت می شود.
معاون فرماندار نمین ادامه داد: با توجه به کاهش شدید منابع آبی و اهتمام دولت برای اجرای روشهای نوین آبیاری برای مدیریت بهتر مصارف آب انتظار می رود کشاورزان برای اجرای روشهای نوین ابیاری از قبیل آبیاری قطره ای،بارانی و کم فشار اقدام نمایند.
شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد . این شهرستان در دشت اردبیل که منطقه ای ممنوعه برای حفر و برداشت آب های زیر زمینی می باشد، واقع شده است.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.