عدیل سروی روز چهارشنبه در آئین معارفه معاون فنی و اعتباری جدید بانک کشاورزی استان اردبیل افزود: در سال گذشته بیش از 340 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به این استان برای مکانیزاسیون دستگاهها و ماشین آلات کشاورزی جذب شد.
او با اشاره به اینکه سود بالای بانکی مشکل بزرگ سرمایه گذاران در بخش کشاورزی است بر لزوم تامین منابع مالی کم بهره برای رونق تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان تاکید کرد.
او افزود: بانک کشاورزی در توسعه و عمران وآبادانی بخش کشاورزی استان به عنوان بازوی مالی جهاد کشاورزی نقش کلیدی ایفا می کند و در دولت تدبیر و امید در راستای حمایت های واقعی از تولید کنندگان و بهره برداران و سرمایه گذاران در این بخش مورد حمایت مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی است.
سروی به تاثیر تامین منابع مالی و حمایت های بموقع از تولید اشاره و از همسویی و همراهی بانک کشاورزی استان در اعطای بموقع تسهیلات بانکی به تولید کنندگان بویژه در جذب اعتبارات مکانیزاسیون جز استان های برتر است، قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، در این جلسه رسول مولایی به عنوان معاون فنی و اعتباری جدید بانک کشاورزی استان اردبیل معرفی شد.
میزان کل اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی استان اردبیل 778 هزار هکتار است که رتبه اول کاربری کشاورزی در سطح ملی را به خود اختصاص داده است.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش 28 درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.