یوسف خدادادی روز چهارشنبه در نشست هیات امنای ستاد دیه استان اردبیل افزود: 50 میلیارد ریال از این بدهی را شاکیان گذشت کرده‌ اند ، 60 میلیارد ریال نیز توسط ستاد دیه و خیران جمع ‌آوری شده و 10 میلیارد ریال نیز توسط بدهکاران و خانواده‌هایشان تامین شده است.
او اظهار کرد: امیدواریم خیران استان در جشن گلریزان امسال بتوانند مساعدت های مناسبی برای آزاد سازی زندانیان معسر و مالی انجام دهند.
او افزود: ستاد دیه یک ستاد مردمی غیرانتفاعی خداپسندانه و خیرخواهانه است که بر اساس وظیفه دینی ، شرعی ، اخلاقی و انسانی تشکیل شده و از طریق گروه تحقیق و بررسی به طور دقیق مشخص می‌کنند که کدام افراد آبرومند و نیازمند مساعدت مالی هستند.
خدادادی گفت: کمک به زندانیان و محکومان مالی غیرعمد که نیازمند و مستحق کمک هستند توسط ستاد دیه انجام می‌ شود.
به گفته وی ، بسیاری از محکومان مالی غیرعمد در زندان ‌های استان به دلیل عدم پرداخت اجاره‌ بها ، تصادف و یا اختلافات خانوادگی از جمله پرداخت مهریه راهی زندان شده‌ اند.
وی بیان کرد: این افراد مجرم و یا بزهکار نیستند بلکه از بد حادثه بدهکار مالی شده و توان پرداخت آن را ندارند که متاسفانه طبق قانون این افراد به زندان معرفی می‌شوند و خود محیط زندان و مجرمانی که در زندان ‌ها هستند سبب می‌شود که این افراد در معرض آسیب قرار گرفته و به دلیل معاشرت با مجرمان بزهکار و یا خلافکار شوند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، وی افزود: علاوه بر خود فرد زندانی خانواده ‌های این زندانیان نیز به دلیل نبود سرپرست در معرض آسیب قرار می‌ گیرند که اصلی‌ ترین فعالیت ستاد دیه کمک به این گونه افراد بوده و خیران نقش بسیار اساسی در تامین محکومیت مالی آنها دارند.
در حال ‌حاضر 630 محکوم مالی غیرعمد در زندان های استان اردبیل با محکومیت مالی 900 میلیارد ریال در انتظار آزادی بسر می‌برند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.