به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کمیته امداد امام خمینی (ره) حسین ملکی افزود: هم اکنون 105 خانواده تحت حمایت فاقد مسکن مناسب و مقاوم می باشند که 25 خانواده از آنها در شهر و 80 خانواده در مناطق روستایی قرار دارند که امیدواریم خیران و نیکوکاران برای تأمین مسکن مقاوم این خانواده‌ها بیش از پیش همیار کمیته امداد باشند.
وی با اشاره به اینکه طرح رضوان به منظور کمک به ساخت، خرید، تعمیر و بهسازی منازل خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد که فاقد مسکن مناسب هستند اجرا می‌شود، اظهار کرد: امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده و همکاری گسترده مسئولان و خیران تلاش می شود مددجویان فاقد منزل از مسکن مقاوم و مناسب بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه پارسال 20 واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت حمایت که فاقد منزل مناسب بودند، احداث و خریداری شد گفت: علاوه بر این در سال گذشته 75 مسکن مددجویی تعمیر و 50 حمام و سرویس بهداشتی به منظور ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامتی خانواده‌های تحت حمایت احداث شد.
وی همچنین از بهره مندی 224 خانواده تحت حمایت از انشعاب رایگان آب، برق و گاز در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: انشعابات رایگان با تعامل و همکاری اداره ‌های آب، برق و گاز به خانواده‌های تحت پوشش داده می‌شود ومددجویان می توانند با معرفی کمیته امداد به اداره‌های مربوطه مراجعه و از این امتیازات برخوردار شوند.
ملکی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد تحکیم بنیان خانواده‌های تحت حمایت است، افزود: ایجاد سرپناه مقاوم و مناسب برای مددجویان موجب افزایش همبستگی بین اعضای خانواده شده و کانون خانواده آنان را گرما می‌بخشد.
مدیر کمیته امداد مشگین شهر با بیان اینکه تأمین مسکن مناسب برای خانواده‌های ساکن در مناطق محروم و صعب العبور در اولویت خدمات عمرانی کمیته امداد قرار دارد، گفت: بهسازی منازل مددجویانی که در این مناطق سکونت دارند موجب می‌شود تا آنان از سرپناهی مقاوم در برابر حوادث طبیعی برخوردار باشند.
وی اظهار کرد: به علت شرایط خاص آب و هوا و سردسیر بودن منطقه تنها در نیمه اول سال می‌توان خدمات عمرانی در قالب احداث، بهسازی، مقاوم سازی و تعمیرات کلی و جزئی به مددجویان ارائه کرد به همین خاطر انتظار می رود برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به افراد مستحق خیرین و نیکوکاران طوری برنامه ریزی کنند که کمک های آنها در زمان مناسب صورت گیرد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.