به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز چهارشنبه در جلسه ستاد گرامیداشت هفته محیط زیست افزود: ادامه کشاورزی و باغداری معیشتی و سنتی همراه با پرهیز کشاورزان و باغداران منطقه از استفاده از هر گونه کودها و سموم شیمیایی در تولید محصولات زراعی و باغی موجب شده تا نام این شهرستان در لیست شهرستان های نمونه و برتر کشور در بحث تولید محصولات ارگانیک به ثبت رسد.
وی با اشاره به نتایج منفی ناشی از استفاده از کودها و سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی در سایر مناطق کشور و آثار زیانبار و مخرب آن بر روی محیط زیست گفت: تولید محصولات ارگانیک کشاورزی و باغی در خلخال سبب حفظ محیط زیست ، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی ناشی از استفاده از کودها و سموم شیمیایی و در نتیجه حفظ حیات وحش و گونه های نادر جانوری در این شهرستان شده است.
قنبری همچنین با اشاره به خطر آلودگی محیط یست پیرامون روستاهای خلخال ناشی از رها سازی زباله ها و یا دفن غیراصولی زباله در مجاور روستاها از اجباری شدن طرح بهینه سازی محل های دفن زباله های روستای خبر داد.
او گفت: دهیاران شهرستان موظف به فنس کشی محل دفن باله ها همراه با پوشش روزانه زباله ها با استفاده از خاک در جلوگیری از آلودگی محیط زیست هستند.
وی همچنین از برنامه ریزی برای گرامیداشت روز جهانی و هفته محیط زیست در خلخال خبر داد و افزود: پاکسازی نمادین تفرجگاه ها و مناطق نمونه گردشگری ، سطح شهر خلخال ، برگزاری مسابقات تیراندازی به اهداف پروازی با هدف آشتی شکارچیان با طبیعت و حیات وحش ، برپایی همایش دوچرخه سواری عمومی و چند برنامه زیست محیطی دیگر از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته محیط زیست است که از 17 تا 22 خرداد در مناطق مختلف این شهرستان با همکاری اداره محیط زیست ، ورزش و جوانان ، دهیاری ها و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط اجرا خواهد شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.