به گزارش خبرنگار ایرنا ، غلامرضا امینی ؛ عصر شنبه در مجمع انتخاباتی هیات قایقرانی استان اردبیل افزود : استان اردبیل دارای گستره های آبی ازجمله تالاب ها و دریاچه‌های طبیعی مناسب است که این ظرفیت ‌ها برای فعالیت های ورزشی در رشته قایقرانی دارای اهمیت بسیار می باشد.
وی اظهار کرد: استان های اردبیل و اصفهان برای میزبانی مسابقه های آسیایی 2019 کاناپولو ، شانس زیادی دارند که در این میان وزارت ورزش و فدراسیون قایقرانی برای میزبانی استان اردبیل در این رقابت ‌ها تمایل نشان می دهند اما شرط اصلی تحقق آن فراهم کردن زیرساخت ‌های لازم برای برگزاری این مسابقه ها در استان اردبیل است.
امینی ادامه داد : شهرستان های گرمی و پار‌س‌ آباد از ظرفیت بسیار مطلوب برای سرمایه ‌گذاری در رشته ورزشی قایقرانی برخوردارند و ما اردوی تدارکاتی تیم ملی قایقرانی زیر 16 سال دختران را پس از ماه مبارک رمضان در شهرستان گرمی برگزار خواهیم کرد تا به گونه ای به شکوفایی استعدادهای منطقه در این ارتباط کمک کرده باشیم.
او گفت : به رغم وجود ظرفیت های طبیعی فراوان در اردبیل ، رشته قایقرانی در چند سال گذشته در این استان فعالیت و رونق چندان نداشته است که انتظار می رود با آغاز فعالیت‌ رییس جدید هیات قایقرانی این رشته در استان اردبیل جایگاه شایسته خود را پیدا کند.
رییس فدراسیون قایقرانی ایران در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره کوتاه به وضعیت این رشته در کشور اظهار کرد : قایقرانی ازجمله رشته های ورزشی است که در آن با مشکل خاصی برای بانوان و آقایان مواجه نیستیم و بطور کلی خانمها و آقایان فعال در این رشته ورزشی به شکل یکسان از امتیازهای فدراسیون بهره مند می شوند.
وی حضور بانوان ایران در رشته قایقرانی را چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد ظرفیت های بسیار خوبی برای فعالیت بانوان در این ورزش وجود دارند به گونه ای که مسابقه های قایقرانی از شبکه های تلویزیون کشورمان به شکل زنده و مستقیم پخش می شوند.
امینی ، گفت : قایقرانی ، یک رشته مدال‌ آور در مسابقه های المپیک و رقابت ‌های آسیایی می باشد و به همین خاطر وزارت ورزش و جوانان به این رشته توجه خاص دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در مجمع انتخاباتی هیات قایقرانی استان اردبیل که در سالن نشست های رسمی ورزشگاه شش هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار شد مرتضی قاطع که پیش از این به عنوان سرپرست هیات قایقرانی فعالیت می ‌کرد برای چهار سال به عنوان رییس هیات قایقرانی این استان برگزیده شد.
6019/6016
خبرنگار: مسعود وسیله** انتشاردهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.