احمد شهریار روز شنبه افزود: سطح زیرکشت باغ های مشگین شهر با احتساب سطوح اصلاح و جایگزینی و توسعه باغ های در مجموع 14 هزار و 718 هکتار شامل سطح باغ های بارور 14 هزار و 96 هکتار و غیر بارور 622 هکتار می باشد.
وی گفت: با در نظر گرفتن 2 نوبت بارش تگرگ در این شهرستان و افت عملکرد مربوط به تلقیح و گرده افشانی در باغ های سیب ، گیلاس و آلبالو ناشی از شرایط نا مساعد جوی در زمان گلدهی کل تولید محصولات سردرختی شهرستان 280 هزار تن در سال جاری پیش بینی می شود.
او اظهار کرد: از نظر وضعیت آفات و بیماری های درختان میوه بیماری لکه سیاه سیب به عنوان مهم ترین بیماری در باغ های سیب بیشترین سطح زیر کشت در شهرستان با اجرای کلاس ها ، کارگاههای آموزشی و صدور اطلاعیه های فنی و توصیه های کارشناسی بسیار کمتر از آستانه خسارت اقتصادی می باشد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی اضافه کرد: در مورد آفت کرم سیب با نصب 13 عدد تله فرمونی و بازدیدهای میدانی کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی روند رشد و تکامل آفت مونیتورینگ و رصد می شود و زمان انجام سمپاشی اولیه نیز اعلام شده و در حال حاضر نیز شرایط کنترل آفت بسیار مطلوب است.
شهرستان مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل پتانسیل بالقوه ای در توسعه باغ ها و محصولات سردرختی دارد و بیش از ۴۰ درصد از محصولات سردرختی تولیدی استان اردبیل در باغ های این شهرستان تولید می شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.