فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: سارقان حرفه‌ای اموال عمومی و خصوصی در اردبیل دستگیر شدند
.
 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سرهنگ سید داود موسوی با بیان این مطلب گفت: سارقانی که با ۱۳ فقره انواع سرقت اموال عمومی و خصوصی مردم با شگردهای خاصی خود را ناشناس و مخفی نگه داشته بودند با ترفندهای ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی با وجود متواری شدن‌های پی در پی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل افزود: با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن عمومی و خصوصی و اعلام شکایت مالباخته‌ها، کارآگاهان پلیس رسیدگی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دادند.

به گفته وی  ماموران در حین گشت‌زنی در یکی از پارک‌های اردبیل مشاهده کردند دو نفر در حال سرقت از اماکن عمومی شهرداری هستند که به محض مشاهده ماموران با سلاح سرد به سمت آنان حمله‌ور می‌شوند که با توجه به جرم مشهود و حمله متهمان با سلاح سرد، ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که متهمان با استفاده از خودروی پژو پارس خود از محل متواری می‌شوند.

موسوی یادآور شد: گزارش موضوع به تمامی یگان‌های انتظامی و با توجه به اینکه احتمال می‌رفت سارقان به یکی از شهرستان‌های تابعه متواری شوند، اکیپ‌های تخصصی و عملیاتی به مسیر عزیمت و این خودرو را در پمپ بنزینی در محل پیش‌بینی شده مشاهده می‌کنند که باز هم با رویت ماموران با سرعت سرسام‌آور از محل متواری و ماموران برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه که ممکن بود با تعقیب و گریز متهمان رخ دهد از تعقیب آنها خودداری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: با تحقیقات ویژه کارآگاهان پلیس، مشخص شد سارقان با مخفی کردن خودروی اصلی و با استفاده از یک دستگاه خودروی عمومی قصد فروش اموال مسروقه در یکی از ضایعات فروشی‌های شهر را دارند که با اقدام سریع و غافلگیرانه ماموران، سارقان حرفه‌ای که به هیچ وجه تصور نمی‌کردند در دام پلیس گرفتار شوند، در داخل مغازه ضایعات‌فروشی دستگیر و به مقر انتظامی برده شدند. 

به گفته سرهنگ موسوی در بررسی اولیه از سارقان تعداد زیادی اموال مسروقه متعلق به اماکن عمومی و خصوصی از آنان کشف شد بطوریکه خودروی پژو پارس سارقان نیز طی دلالت به مقر انتظامی مورد بازرسی قرار گرفته و از صندوق عقب آن انواع آلات و ادوات مورد استفاده برای سرقت نظیر ترانس جوش، سنگ فریز، تیشه و برخی لوازم دیگر کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: سارقان در بازجویی‌های اولیه به 13 فقره انواع سرقت از نقاط مختلف اردبیل اعتراف و اعلام کردند با توجه به شگردهایی که داشتند، به هیچ وجه امکان دستگیری خود را تصور نمی‌کردند که کارآگاهان پلیس آنها را شناسایی و مهار کرده‌اند که در حال حاضر متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.