به گزارش ایرنا ، مراد فتحی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل افزود: بعد از جرایم مواد مخدر دومین جرایم استان مربوط به محکومیت های مالی است که بیشتر آنها توان باز پرداخت آن را ندارند.
وی با ابراز تاسف از افزایش زندانیان محکوم مالی در سطح استان گفت : سال گذشته 266 زندانی در این استان با حمایت خیران ازاد شدند و برای آزادی آنها هم بالغ بر 90 میلیارد ریال از محل کمک های مالی پرداخت شد.
وی اضافه کرد: لازم است مردم و خیران در این امر خیر پیشقدم شوند و با حمایت خود زمینه آزادی انها فراهم شده و به آغوش خانواده هایشان در ماه مبارک رمضان برگزدند .
فتحی فرهنگ سازی برای حمایت از زندانیان مالی را ضروری خواند و افزود: باید برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی برای جشن های گلریزان توسط متولیان امر در استان انجام بشود تا از این طریق بتوانیم کمک های خیران را برای آزادسازی زندانیان جمع‌آوری کنیم.
وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری و سیاست قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اظهار کرد: باید در سطح جامعه با گسترش فرهنگ صلح و سازش و همچنین در سطح قوه قضائیه با اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و در سطح زندان‌ها با کمک به فرآیند اصلاح و بازپروری زندانیان سعی شود تا میزان جمعیت کیفری زندان‌ها کاهش یابد چرا که حبس علاوه بر تبعات برای زندانی برای خانواده او و برای جامعه نیز خوشایند نبوده و معضلاتی را در جامعه ایجاد می کند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل از مدیران دستگاه های اجرایی و خیران خواست تا عید فطر حمایت های خود را از زندانیان مالی دریغ نکنند تا تعدادی از زندانیان مالی در این استان آزاد شوند.
هم اکنون 625 زندانی مالی در استان اردبیل وجود دارد ، سال گذشته 266 زندانی مالی در استان توسط خیران از زندان آزاد شدند.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.