مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: امیدواریم در ماه مبارک رمضان و با همکاری رسانه ­ها در اطلاع­ رسانی مناسب به مردم بویژه خیرین بتوانیم با اجرای " طرح محسنین " برای تمام دانش ­آموزان و دانشجویان تحت پوشش، حامی جذب نماییم.

  حسین دشتی در گفتگو با ایسنا منطقه اردبیل، با اشاره به اینکه یک هزار و 800 نفر دانشجو و یک هزار نفر دانش آموز فاقد حامی در استان اردبیل وجود دارد افزود: با اجرای این طرح در سال­های اخیر تاکنون 5 هزار و 200 دانش آموز و 800 دانشجو دارای حامی شده­اند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح سعی داریم با اطلاع رسانی گسترده حامیانی از خیرین خارج از کشور جذب کرده و از ظرفیت های آنها برای کمک به این افراد نیازمند استفاده کنیم .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل از اجرای طرح " مفتاح الجنه " در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: در این طرح که از افراد نیازمند عیادت و دلجویی می­‌شود و با کمک خیرین درصدد رفع بخشی از نیازهای آنان هستیم انتظارات آنها از نظام جمهوری اسلامی از لحاظ مادی، معنوی، عاطفی و اجتماعی برآورده می گردد.

دشتی تاکید کرد: سال گذشته در قالب طرح مفتاح الجنه یک هزار و 400 خانوار نیازمند در سطح استان مورد دلجویی قرار گرفتند.
وی به برگزاری طرح " شوق دیدار " که در آن خیرین با خانواده­های نیازمند در محل ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره) دیدار می­‌کنند، اضافه کرد:  این طرح در طول سال چندین بار برگزار می شود که امیدواریم امسال نیز منسجم ­تر و با برنامه­ ریزی بیشتر اجرا شود تا در فرهنگ سازی احسان و نیکوکاری تاثیرگذار باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر 48 میلیارد تومان در صندوق قرض­ الحسنه ولایت کمیته امداد سرمایه در گردش داریم اظهار داشت: ایام ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای فرهنگ­سازی مشارکت در امر قرض­ الحسنه جهت تامین عزت نفس خانواده­ های نیازمند می­‌باشد تا در سایه تسهیلات صندوق قرض الحسنه بتوانیم خدمات خوبی به این خانواده­ها ارائه نماییم.

دشتی اضافه کرد: سال گذشته 13 میلیارد تومان از محل بازپرداخت، تسهیلات به مددجویان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: سعی بر این است تا از ظرفیت خیرین در جهت سپرده­ گذاری و پشتیبانی این صندوق که زیر نظر بانک ملی و متصل به سامانه شتاب فعالیت دارد استفاده و از طریق استانداری اردبیل از مدیران دستگاه­‌های اجرایی برای بازگشایی حساب در این بانک درخواست همکاری شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل با اشاره به اینکه سپرده گذاری در صندوق قرض ­الحسنه ولایت به صورت ویژه است، افزود: ارائه و باز پرداخت تسهیلات آن بدون بهره و ضمانت سفته و مبلغ آن از یک میلیون ریال تا 300 میلیون ریال است .

دشتی با اشاره به اینکه 20 درصد از تسهیلات صندوق قرض الحسنه ولایت به اشتغال­زایی اختصاص داده شده است تصریح کرد: در بحث مسکن نیز ظرفیت­ها و تسهیلات خوبی برای ایجاد مسکن برای مددجویان پرداخت شده و امسال نیز دولت اعتبار خوبی برای این امر در قالب برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور اختصاص داده است اما با این حال تحقق مسکن برای تمام نیازمندان حمایت های اجتماعی را می طلبد تا در تامین مالی برای تهیه زمین و ساخت آن استفاده شود.

وی به افزایش 3 تا 4 برابری مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از فروردین امسال اشاره و تصریح کرد: به عنوان مثال مستمری یک نفر که سال قبل 540 هزار ریال بود امسال به یک میلیون و 500 هزار ریال رسیده  است و مستمری­ها 25 یا 26 هر ماه به حساب مددجویان واریز می­گردد.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.