به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام میکاییل مقدسی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیر ، رمضان را ماه مهربانی و رحمت خداوند بر بندگانش دانست و افزود: در این ماه ارزشمند که ماه میهمانی خداست کمک به فقرا و صله رحم را نباید فراموش کرد.
وی با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در معابر عمومی و مناطق گردشگری از این ماه به عنوان فرصتی مناسب برای احیای امر به معروف و نهی از منکر نام برد و گفت: روزه ‌داری برای انسان نوعی تحول است و ماه رمضان زندگی مسلمانان را متحول می‌کند.
امام جمعه نیر اظهار کرد: کسی که به بهانه های مختلف روزه نمی گیرد خود را از برکات روزه محروم می کند.
حجت الاسلام مقدسی افزود: بسیاری از بیماری های انسان به دلیل پرخوری است و ماه رمضان فرصت مناسبی است که بیماری ها را درمان کنیم.
وی اضافه کرد: انسان در این ماه باید گوش ، زبان و چشم خود را کنترل کرد ، تنها روزه گرفتن به غذا نخوردن نیست.
حجت اسلام میکاییل مقدسی افزود: با توجه به اینکه ماه رمضان فرصتی برای تهذیب و تزکیه نفس و رسیدن به کمال مطلوب است، مبلغان شهرستان نیر فرصت ماه رمضان برای رسیدن به کمال و سعادت برای جامعه هدف تبیین کنند.
او احترام به قانون ، رعایت حقوق و حفظ حریم دیگران را هم بر شمرد و گفت: مردم باید به حقوق اجتماعی خود آگاه باشند و رعایت قانون یک واجب شرعی است و احترام به قانون بر همگان واجب است
وی همچنین با قدردانی از مردم شهرستان برای حضور گسترده در پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا افزود: تا هر زمانی که توطئه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد حضور مردم در پای صندوق های رای پیروزی بزرگی برای ملت است.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.