به گزارش ایرنا ، محمدحسن شاهنده روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلخال افزود: در سال جاری 180 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به این صندوق تخصیص یافته که 50 میلیارد ریال آن مربوط به تسهیلات ازدواج و 130 میلیارد ریال نیز برای پرداخت تسهیلات اشتغال استان به افراد جویای کار واجد شرایط پرداخت خواهد شد.
وی گفت: در سال گذشته صندوق کارآفرینی امید استان 150 میلیارد ریال اعتبارات تسهیلاتی این صندوق را به صورت تسهیلات ازدواج و اشتغال در اختیار جوانان استان قرار داد.
شاهنده اظهار کرد: متقاضیان تسهیلات در خلخال برای راه اندازی واحدهای دامداری و دامپروری و سایر مشاغل در انتظار دریافت وام اشتغال هستند.
وی سقف اعتبارات تسهیلات اشتغال زایی این صندوق را یک میلیارد ریال به هر طرح ذکر کرد و افزود: در صورت تجمیع طرح ها و افزایش افراد جویای کار در هر طرح این میزان قابل افزایش خواهد بود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه از حل مشکل 70 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی با توجه به محدودیت جذب نیروی انسانی در ادارات دولتی تنها راهکار اساسی برای حل مشکل اشتغال جوانان است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن بسیار موثر است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.