شهردار اردبیل از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی و افتتاح طولانی ترین مسیر پیاده روی کشور خبر داد
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، حمید لطف اللهیان با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل توجه ویژه‌ای به مجموعه نمونه گردشگری شورابیل دارد و اقدامات متعددی را در راستای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری کشور انجام داده است، گفت: در مجموعه شورابیل پروژه‌های سلامت محور و انسان محور در حال اجراست که این پروژه‌ها مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف تامین سلامت شهروندان اجرایی و عملیاتی می شود.

وی افزود: از شاخص ترین پروژه‌های این منطقه به اذعان کارشناسان پروژه احداث طولانی ترین مسیر پیاده روی کشور مجهز به چمن مصنوعی در محوطه دور دریاچه است که روز جمعه در مورخ 5 خرداد ساعت 7:30 صبح همزمان با برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در محل منطقه نمونه گردشگری شورابیل این مسیرافتتاح می شود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه این مسیر هفت کیلومتر و 400متر طول و 3 متر عرض دارد، اضافه کرد: برای اجرای این رینگ نزدیک به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده که بالغ بر یک میلیارد تومان آن برای نصب چمن مصنوعی هزینه شده است.

لطف اللهیان بیان کرد: در پیرامون دریاچه شورابیل اقدامات متعددی در احداث مسیر پیاده‌روی انجام شده است که شامل اجرای فضای سبز مسیر سلامت، اجرای سیستم روشنایی این مسیر، زیباسازی مسیر سلامت، اجرای زیرسازی و آسفالت رینگ سواره مسیر سلامت، اجرای جدول کشی و... که با هزینه‌ای بالغ بر 7میلیارد تومان به پایان رسیده است.
وی گفت: در این مجموعه برای اولین بار اقدام به کاشت 5 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمردر پارکها و فضاهای سبز این منطقه انجام گرفته است.

شهردار اردبیل در ادامه از اجرای فضای سبز مسیر سلامت با کاشت بوته ترون (برگ نو) نیز خبر داد و افزود: این اقدام برای اولین بار در این منطقه به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهر اردبیل و همچنین افزایش لکه های سبز مجموعه شورابیل انجام گرفته است.

لطف اللهیان با تأکید به اینکه در نگه داشت امکانات و زیرساخت‌های شهری شهروندان بازوی یاری گر شهرداری هستند، اضافه کرد: اکنون که این پروژه‌ها تکمیل شده‌اند انتظار می‌رود شهروندان نهایت دقت و مراقبت را از امکانات فراهم شده به عمل آورند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.