به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش عصر پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل افزود: به خاطر پیشرفت های عظیم و شگرف در عرصه ارتباطات و فن آوری اطلاعات امروز انجام بسیاری از فعالیت ها در جهان به سرعت به سوی فضاهای مجازی کشیده می شود و ما نیز خواسته و یا ناخواسته باید خود را برای مواجهه با چنین فضایی آماده و مجهز کنیم.
او گفت: اکنون بازارهای خرید و فروش مجازی در بسیاری از شهرهای دنیا راه اندازی شده اند که می توان از ظرفیت درآمدزایی آنها به عنوان تجربه‌ های موفق در ارتباط با حوزه آی سی تی استفاده کرد.
وی اظهار کرد : این دانش در عرصه های مختلف زندگی انسانها رسوخ یافته و بسیاری از نیازهای کنونی جامعه به واسطه آن برطرف می ‌شود و باید به منظور ایجاد اشتغال ، نیازهای جامعه را در استان اردبیل سنجیده و بر اساس آن به شکل مناسب برنامه ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر ظرفیت های مناسبی را در ایران و از جمله در استان اردبیل در حوزه آی سی تی فراهم کرده مشکل عمده استان هایی مانند اردبیل در این ارتباط را پایین بودن میزان تمایل و روی آوری مردم و به خصوص جوانان که حجم اعظمی از جمعیت جویای کار را تشکیل می دهند به فعالیت در این حوزه ذکر کرد.
وی ادامه داد: به نظر می رسد که علت اصلی کم بودن تمایل ، سطح پایین آگاهی جامعه از ظرفیت عظیم و بالای درآمدزایی اشتغال در فضاهای مجازی است و به همین خاطر باید با استفاده از رسانه ها و دیگر ابزارهای تاثیرگذار روی فرهنگ سازی در این زمینه در استان اردبیل کار شود.
استاندار اردبیل گفت: این استان پارسال در حوزه آی سی تی درآمدی نداشته و در ردیف استان ‌هایی قرار دارد که در این ارتباط فقط هزینه می ‌کند و ضروری است تا برای جبران عقب ماندگی هایمان در این زمینه به سرعت برنامه ریزی و اقدام شود.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6019/۶۰۱۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.