به گزارش ایرنا ، سرهنگ جهانبخش عطایی روز چهارشنبه در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی خلخال افزود: پیروزی پرافتخار رزمندگان اسلام در سوم خرداد سال 1361 بر دشمن تا دندان مسلح و کشورهای حامی رژیم بعث عراق درس عبرتی فراموش نشدنی برای دشمنان نظام است.
وی گفت: این پیروزی بزرگ جنگ با عراق را وارد مرحله جدیدی کرد و رزمندگان اسلام را از موضع دفاعی خارج و در موضع قدرت قرارداد.
او آزاد سازی یکی از مناطق استراتژیک کشور و خارج کردن خرمشهر پس از 578 روز اسارت از چنگ دشمن همراه با کشته و اسیر شدن دهها هزار نفر از نظامیان عراق را از جمله افتخارات و دستاوردهای برزگ رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر برشمرد.
وی اظهار کرد: امروز سپاه به طور خاص راه سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را در پیش گرفته و در ماموریت های مختلف خود در دفاع از حریم ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره موفق بوده و در ادامه راه نیز توفیق خواهد داشت.
فرمانده سپاه خلخال افزود: عامل مهم بازدارندگی سپاه همواره مانع از هر گونه تعرض قدرت های بزرگ جهان به کشورمان شده و امروزه وجود سپاه یک واقعیت تلخ برای قدرت های استکباری جهان است.
سرهنگ ذکی الله خوشبخت ، از یادگاران هشت سال دفاع مقدس استان اردبیل نیز در این آئین با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: پیروزی رزمندگان اسلام بر نظامیان رژیم بعث عراق و 34 کشور حامی مستقیم و 124 کشور حامی غیرمستقیم عراق همراه با اسارت بیش از 19 هزار نظامی عراقی و 16 هزار کشته این رژیم بعثی ، انهدام کامل 2 لشگر زرهی و پیاده دشمن و آزاد سازی چهار هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی از چنگ دشمن از جمله دستاوردهای پرافتخار رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس است.
در این مراسم که با حضور مسوولان اجرایی ، بسیجیان و خانواده های شهدا و ایثارگران در میدان صبحگاه سپاه خلخال برگزار شد با اهدای هدایایی از خانواده های شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر تجلیل شد.
بمناسبت گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر پیش از ظهر امروز خودروهای ادارات دولتی ، نهادها و سازمان های خلخال در شهر رژه رفته و با روشن کردن چراغ خودروها سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشتند.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.