رضا ناصری روز سه شنبه افزود: در راستای گسترش آبیاری تحت فشار و حداکثر استفاده از آب موجود و افزایش بهره وری در این بخش سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در اراضی باغی و زراعی منطقه توسعه می یابد.
او گفت: در 2 سال گذشته حمایت های خوبی از کشاورزان در راستای گسترش سامانه های آبیاری تحت فشار انجام شده که پرداخت 85 درصد از هزینه اجرای این سامانه ها در مزارع به عنوان کمک بلاعوض دولت تدبیر و امید از جمله آن است که کشاورز تنها با پرداخت هزینه 15 درصد می تواند مزارع و باغ های خود را به آبیاری تحت فشار مجهز کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، ناصری اظهار کرد: تمام اقدامات مربوط به مطالعه ، طراحی و نقشه برداری اراضی پایاب چاه های تعاونی تولید 'قزل سنبل بوسجین' در دستور کار قرار گرفت که با اتمام طراحی و مطالعه و عقد قرار داد مشارکت مردمی که بالای 75 درصد است با اعتبار تخصیصی 160 میلیارد ریال در هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی همچنین در زمینه وضعیت اراضی سد سرخاب در منطقه نیز افزود: این سد اراضی زراعی هشت روستای منطقه را پوشش می دهد که در سطح 820 هکتار به اجرا در خواهد آمد ، عملیات اجرای این طرح بلافاصله با تخصیص حقابه از امور آب استان اجرا شده و کل اراضی تحت پوشش این سد به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.