به گزارش خبرنگار ایرنا از سپیده دم امروز افراد ساکن محله های مختلف اردبیل رهسپار حوزه های رای گیری شده اند اما هرچه به ساعات ظهر نزدیک تر شدیم و پرتوهای آفتاب بهاری گرمایش را بر شهر گستراند شوق حضور انبوه جمعیت در حوزه های رای گیری بیشتر گرمی بخشید.
تجارب به یاد مانده از انتخابات های قبل ، نشان می دهد که آن مواقع حوزه های رای گیری در اردبیل در ساعات پایانی روز شلوغ می شد اما اینگونه که به نظر می رسد امروز کم نظیرترین انتخابات طی دهه های قبل در این شهر رقم بخورد چراکه هر لحظه بر تعداد رای دهندگان در مقابل حوزه های رای گیری افزوده می شود.
زنان و مردان سالخورده که تاکنون در ده ها انتخابات حضور یافته اند و رای اولی ها که در این دوره اولین حضورشان را تجربه می نمایند صف هایی منظم و طویل در حوزه های رای گیری تشکیل داده اند که انتهای آنها در بیشتر حوزه ها به پیاده روهای اطراف کشیده شده اند.
رییس ستاد انتخابات استان اردبیل می گوید: حضور مردم در پای صندوق های رای گسترده است و به نظر می رسد این روند ادامه داشته باشد.
ناصر نصیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود مشارکت مردم اردبیل در این دوره از انتخابات به بیش از ٧٠ درصد برسد و اگر جمع کثیری از مرجعه کنندگان با پایان وقت قانونی موفق به انداختن رای خویش نشوند ساعات رای گیری تمدید می شود.
یک مرد میانسال که با خانواده خویش در حال مراجعت از حوزه رای گیری بود از اینکه به خاطر طولانی بودن صف رای دهندگان باوجود مراجعه به چند حوزه موفق به انداختن رای خود و همسرش به صندوق نشده است ناراحت بود.
علی مراتی گفت: قبل از ظهر به اتفاق همسر و دو کودک خردسال برای دادن رای به حوزه های رای گیری شهرک نیستان ؛ باغمیشه و میدان بسیج مراجعه نمودیم اما با مشاهده صفوف طولانی در هر حوزه به امید آنکه حوزه های دیگر خلوت خواهد بود به حوزه دیگر رفتیم که در هرکدام با صحنه مشابه مواجه شدیم.
وی ادامه داد: به خاطر آنکه بچه ها خسته شده اند اکنون راه منزل را در پیش گرفته ایم تا کودکان را در خانه گذاشته و دوباره هنگام عصر به یکی از حوزه های رای گیری مراجعه نماییم.
در این حال افراد زیادی از رای دهندگان مهمترین هدف خویش از شرکت در انتخابات را مشارکت در تعیین آینده کشور ذکر می کنند و بر این باورند امکان دادن رای در ایران یک نعمت بزرگ در سایه جانفشانی های ایثارگران و خون شهیدان گرانقدر می باشد که نباید نسبت به آن بی تفاوت ماند.
بانوی میانسالی که نوزاد خویش را در بغل گرفته است می گوید: انسان یک موجود اجتماعی و دارای شعور است که باید در اداره امور جامعه خویش نقش داشته باشد.
زینب موسوی افزود: بی تفاوتی نسبت به تصمیم گیری های اجتماعی و سیاسی برای آینده جامعه ، شایسته هیچ انسان عاقل نمی باشد.
ایرج صبحی که در صف رای در مسجد سرچشمه اردبیل ایستاده بود گفت: من به عنوان رای اولی از ساعات اولیه رای گیری آمده ام تا رای خود را به صندوق بیندازم.
وی افزود: انگیزه ام از این مشارکت سهیم شدن در سرنوشت خود است و انتظار دارم هر نامزدی که پیروز شود به فکر رفع مشکل های مردم و جوانان این مرز و بوم باشد.
او دادن رای آگاهانه را ضروری خواند و گفت : باید به افرادی رای بدهیم که مردمدار و دارای ایده باشند و بتوانند خواسته های مردم را برآورده کنند.
عظمت پور ایمان ، زن ٧٥ ساله هم در این باره گفت: من رای خود را به صندوق انداختم و فردی را که مد نظر بود انتخاب کردم اما دوست دارم مشکل های کشور و به خصوص بیکاری جوانان رفع بشوند.
وی افزود: من نامزد خود را ازطریق مناظره های صدا و سیما انتخاب کردم و از جوانان هم می خواهم فریب شعارها را نخورند و آگاهانه به افراد دارای تعهد و تخصص رای بدهند.
یک پیرزن که با خانواده خویش پای صندوق رای آمده است گفت: به خاطر وطنم و اسلام رای می دهم و برای دفاع از آرمانهای شهیدان آمده ام.
یک جوان بنام علی امید هم گفت: برای نشان دادن اقتدار ایران به دنیا و اینکه به دشمنان نشان دهیم مردم ایران همواره در صحنه می باشند در انتخابات شرکت می کنم.
یک پیرمرد هم که دستان لرزانش نوک عصا را محکم بر زمین می فشارد اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب در تمام انتخابات ها شرکت کرده ام تا وحدت و اتحاد مردم ایران را به تماشا بگذارم.
انتظارهای رای دهندگان از افرادی که با کسب حداکثر آرای مردم به عنوان اعضای شورای شهر برگزیده می شوند صداقت ، تعهد ، کاردانی ، عمل به وعده های انتخاباتی و کمک به پیشرفت شهر و رفع مشکل ها و معضل های آن می باشد.
یک معلم اردبیلی می گوید: هرچند در این دوره باتوجه به فراوانی تعداد داوطلبان شورای شهر در اردبیل در انتخاب افراد اصلح دچار مشکل شده ایم اما تلاش می کنیم که به فردی رای دهیم که دارای همه قابلیت ها و ملاک های لازم در این ارتباط باشد.
یک بازاری اردبیلی هم گفت : به افرادی از ثبت نام کنندگان در شورای شهر رای می دهم که شعارهای غیرعملی نداده اند و تا اندازه ای به شایستگیشان در عمل به وعده های عملیشان باور دارم.
در این میان آنچه که مسلم است این عشق و علاقه شدید هر فرد ایرانی به میهن اسلامی ایران و زادگاهش است که این چنین او را در تعیین آینده کشورش مصمم ساخته و به پای صندوق های رای آورده است.
بگفته مسئولان ستاد انتخابات استان اردبیل در مجموع یک هزار و 595 شعبه اخذ رای در استان تعیین شده که یک هزار و 79 شعبه روستایی و 516 شعبه آن شهری هستند.
مجموع تعداد واجدان شرایط رای در استان اردبیل 950 هزار نفر می باشند که از این تعداد 38 هزار و 880 نفر از آنها رای اولی هستند.
در این انتخابات یک هزار و 292 صندوق ثابت و 303 صندوق سیار برای اخذ رای مردم در نقاط مختلف استان اردبیل مستقر شده است و بیش از 30 هزار نفر عوامل اجرایی وظیفه رای گیری در شعیه ها را برعهده دارند.
در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اردبیل 6 هزار و 609 نامزد به رقابت می پردازند که از این تعداد 140 نفر در شهرها و سه هزار و 273 نفر در روستاها بعنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب خواهند شد.
گزارش از مسعود وسیله**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6019/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.