همایش خیرین حمایت از خانواده معتادین درگرمی با هدف صیانت و حمایت از بهبود یافتگان و خانواده‌های در معرض آسیب درگرمی برگزارشد .

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، بهزاد ستاری با بیان اینکه در این طرح افراد آسیب پذیر در مناطق محروم می توانند بدون وثیقه و ضامن تسهیلات بانکی دریافت کنند، تصریح کرد: به صورت پایلوت این طرح در شهرستان مشگین شهر، نمین و خلخال  آغاز شده است و بزودی با راه اندزی این طرح در شهرستان گرمی 1200 نفررادراین شهرستان تحت پوشش قرارخواهیم داد.

به گفته وی هدف از اجرای این طرح کاهش نسبی فقر طرح تأمین مالی خرد در شهرهای استان  است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: این طرح به دنبال فراهم کردن زمینه دسترسی اقشار آسیب پذیر به تسهیلات بانکی به شیوه آسان است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه بیشتر گروه‌های آسیب دیده از جمله زنان سرپرست خانوار، مردان از کار افتاده و یا ساکنان مناطق محروم تحت پوشش این طرح هستند، افزود: بر اساس مذاکرات صورت گرفته سهمیه استان اردبیل به ۱۵۰ مورد افزایش یافته است.

وی مداخله اجتماع محور در آسیب های اجتماعی را از جمله سیاست های بهزیستی دانست و افزود: تأمین مالی خرد در راستای توانمند سازی اقشار آسیب پذیر با کمک گروه‌های خودیار است.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: هر گروه خودیار متشکل از حداقل ۱۵ نفر متقاضی تسهیلات است که با دریافت آموزش های لازم جهت اشتغال زایی تسهیلات بانکی دریافت می کنند.

امامی فرماندارگرمی هم در این همایش از اختصاص 500 میلیون تومان اعتبارات استانی برای تکمیل ساختمان معلولین حضرت ابوالفضل (ع) این شهرستان در سالجاری خبرداد و افزود:این پروژه با واگذاری به خیرین تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گرمی با بیان اینکه نخبگان، دلسوزان و خیرین باید نسبت به واقعیت‌های جامعه دقت ‏داشته و احساس مسئولیت کنند، گفت: جامعه‌ای رو به شکوفایی و سلامت می‌رود که آسیب‌های ‏اجتماعی در کمرنگ باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.