سعید جوادزاده روز یکشنبه افزود: در این مسابقات 10 تیم 14 نفره خواهران و 10 تیم 14 نفره برادران حضور دارند و از هر شهرستان استان یک تیم خواهران و یک تیم برادران در این دوره شرکت کرده و به رقابت می پردازند.
جوادزاده با بیان اینکه این مسابقات از 23 تا 25 اردیبهشت در اردوگاه مقدس اردبیلی سرعین برگزار می شود اظهار کرد: این مسابقات با هدف افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس، توصیه و ترویج خودامدادی و دیگر امدادی در بین دانش آموزان و سازماندهی تیم مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی هلال احمر اردبیل ، او گفت: در این مسابقات اعضای کانون های دانش آموزی جمعیت هلال احمر استان علاوه بر آزمون کتبی مباحث پناه گیری و خروج ایمن ، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، شکستگی و آتل بندی ، خونریزی ، پانسمان و بانداژ، اطفای حریق، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، حمایت حیاتی پایه و احیای قلبی و ریوی مسابقه می دهند.
جوادزاده افزود: پس از اتمام این مسابقات یک تیم از برادران و یک تیم از خواهران به مرحله کشوری مسابقات راه می یابند.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
براین اساس اینگونه مسابقات و ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و سایر اقشار مردم برای کسب امادگی در برابر حوادث غیرمترقبه در پیشگیری و کاهش تلفات و خسارات بسیار موثر خواهد بود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.