به گزارش ایرنا بهرام غیبی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل افزود: جمعیت هلال احمر استان بصورت شبانه روزی به مردم خدمات می دهد و اردبیل جزو استان هایی است که طرح خادم (خانواده آماده مخاطرات ) در آن بصورت آزمونه در شهرستان های سرعین و نیر اجرا می شود.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح امدادگران هر ماه یک بار به خانه ها مراجعه کرده و آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات طبیعی را به خانواده ها آموزش می دهند.
وی همچنین از اجرای طرح حمایت ماندگار برای ترویج اهدای خون و طرح ملی دادرس در 90 مدرسه با 2هزار نفر دانش آموز برای فراگیری آموزش های تئوری و عملی امدادگری خبرداد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل درباره برنامه ای هفته هلال احمر افزود: توان بخشی حلقه مکمل زنجیره سلامت ، معرفی امدادگران بعنوان فرشتگان صلح ،تقدیر از داوطلبان امدادگر با نام خادمان مهرورز ،آموزش همگانی ،دیدار با خانواده های شهدای امدادگر، و برگزاری مانورهای امداد و نجات از جمله برنامه های هفته هلال احمر در استان است.
غیبی از احداث پد و جایگاه بالگرد در اردبیل خبرداد و گفت: زمین مورد نیاز به مساحت 8 هکتار در مسیر آبی بیگلو واقع در 10 کیلومتری اردبیل تهیه شده که بزودی با حضور مسئولان استانی کلنگ زنی می شود و برای تامین هزینه آن 20 میلیارد ریال اعتبار درخواست شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بااشاره به احداث انبار امدادی شهرستان کوثر و ساختمان امدادی شهرستان گرمی افزود: در بهمن ماه امسال شاهد افتتاح انبار امدادی در کوثر و ساختمان امدادی گرمی خواهیم بود .
وی با اشاره به احداث پایگاه امدادی بین شهری خلخال - اسالم گفت: برای احداث این پایگاه 2میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار لحاظ شده و مقرر است 2 میلیارد ریال هم توسط فرمانداری اختصاص یابد و پیش بینی شده در 22 بهمن امسال به بهره برداری برسد.
خبرنگار:یعقوب شاددل **انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.