بهرام غیبی روز سه شنبه در جلسه توجیهی طرح پیمان گفت: افزایش خود مراقبتی و کاهش گرایش به اعتیاد در نوجوانان و جوانان و تغییر نگرش و تقویت رفتارهای محافظت کننده از طریق تاثیرگذاری بر جنبه های شناختی عاطفی و رفتار آنها از دیگر اهداف این طرح است.
وی با اشاره به نقش و اهمیت آگاه سازی و آموزش در زمینه پیشگیری از اعتیاد افزود: باید در این زمینه برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشت تا اقشار مختلف جامعه در این مقوله آگاهی های لازم را داشته باشند.
غیبی با بیان اینکه نباید از مساله آگاه سازی و آموزش غافل شد اظهار کرد: در این زمینه باید مشوق های انگیزشی از سوی دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر استان تدوین شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل آماده هر نوع همکاری در زمینه برنامه های پیشگیری از اعتیاد است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی هلال احمر اردبیل ، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم در این جلسه گفت: در زمینه آموزشی و آگاه سازی باید بعد روحانی و معنوی مساله بیشتر مورد تاکید قرار بگیرد.
حجت الاسلام حسن اسماعیلی افزود: فعالیت های داوطلبانه در زمینه پیشگیری از اعتیاد قابل تحسین است و باید مقدمات را برای حضور بیشتر داوطلبان در این مورد فراهم کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل هم گفت: باید تهدیدات مصرف مواد مخدر را جدی گرفت و در این زمینه خانواده ها و جامعه هدف را مورد آموزش قرار داد.
بهنام بهشتی اظهار کرد: باید امر مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کرده و برای داوطلبان و فعالان این حوزه، دوره های تخصصی برگزار کرد.
سه درصد از جمعیت 1.2 میلیون نفری استان اردبیل را معتادان به مواد مخدر تشکیل می دهد و این استان یکی از مناطق پاک کشور بشمار می رود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.