حسین دشتی روز سه شنبه در نشستی با فرماندار بیله سوار افزود: اولویت کاری کمیته امداد بر ایجاد کارگاه های خانگی تا سقف 500 میلیون ریال و بالا بردن ضریب خدماتی و حمایت از مددجویان در زمینه ‌های مختلف و جذب نیکوکاران متمرکز شده است.
او گفت: اولویت اول در اعطای تسهیلات حمایتی در درجه اول با مددجویان و فرزندان مددجویان زیرپوشش کمیته امداد است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، فرماندار بیله سوار هم در این نشست از سه برابر شدن حقوق مستمری بگیران در دولت خبر داد و گفت: در سال گذشته برای 138 مددجوی کمیته امداد در این شهرستان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مبلغ 18میلیارد و 440 میلیون ریال ارائه شد.
آرام حلیم با تاکید بر لزوم ترویج نیکوکاری در جامعه افزود: دستگیری از مستمندان و اقشار آسیب ‌پذیر از بهترین عبادات و بالاترین نشانه ‌های انسانیت در جامعه است و کمیته امداد باید از ظرفیت های خیرین منطقه برای فعالیت های خیر خواهانه و خداپسندانه استفاده کند.
او اظهار کرد: توسعه مشاغل خانگی و حمایت از خانواده های زیرپوشش کمیته امداد در راستای آموزش و ایجاد کارگاه های تولیدی می تواند نقش اساسی در ایجاد بازارهای کوچک و حمایت از مشاغل سنتی داشته باشد و از این رو باید کمیته امداد از مرحله آموزش تا فروش محصولات را در کنار این خانوده ها باشد تا اقتصاد خانوارها مستحکم شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بیله سوار هم گفت: تعداد خانوارهای زیرپوشش مددجویی کمیته امداد یک هزار و 210 خانوار است و پارسال بیش از هفت میلیارد ریال مستمری ماهانه پرداخت شد.
صمد ابرینی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) بیله سوار در 87 روستا مددجوی زیرپوشش دارد و امسال 250 نفر 650 میلیون ریال از مساعدت موردی به غیر از مستمری ماهانه برخوردار شده اند و وام قرض الحسنه برای 317 نفر از افراد زیرپوشش اختصاص یافته است.
وی گفت: با مشارکت همگانی خیرین جهیزیه 102 نوعروس شهرستان امسال تامین شده و 570 میلیون ریال کالاهای اساسی با رویکرد ارائه به مناطق محروم در بین افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) توزیع شده است.
ابرینی افزود: در حوزه جلب مشارکت های مردمی در 11 سرفصل 10 میلیارد ریال توسط خیرین و مردم جمع آوری شده و سه میلیارد و 500میلیون ریال زکات نیز جمع آوری شده که یک میلیارد و 580 میلیون ریال مربوط به سهم فقرا و مابقی مربوط به سهم اجرای طرح های زیربنایی و عمرانی و عام المنفعه است.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.