استاندار اردبیل بر ضرورت راه اندازی خوشه های صنعتی و گردشگری در استان اردبیل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل با بیان این مطلب گفت: در اردبیل ٢خوشه صنعتی راه اندازی شده بطوریکه خوشه فرش و پلاستیک نیز در دست اقدام است بطوریکه که لازم است به فکر راه اندازی خوشه های دیگر نیز باشیم.

 استاندار اردبیل راه اندازی خوشه صنعتی فرش را در استان اردبیل یادآور شد، گفت: این شهرک با فعالیت در زمینه رنگرزی، آموزش، تولید و حتی فرش شویی که زیرساخت های آن را دولت تامین می کند توسط بخش خصوصی در اردبیل راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بحث اکتشاف پهنه های معدنی در استان گفت: در این زمینه پروانه اکتشاف سه معدن صادر شده است بطوریکه امیدواریم بتواند باعث ایجاد تحول در منطقه شود.

وی با اشاره به اینکه به نوسازی و بازسازی صنایع قدیمی در کشور تاکید شده است، اضافه کرد: در استان اردبیل کارخانه‌ای که قدمت زیادی داشته باشد وجود ندارد ولی کشت و صنعت مغان جز شهرکهای صنعتی قدیمی به حساب می آید که باید به نوسازی تجهیزات آن اقدام شود.

به گفته استاندار اردبیل برای احداث واحدهای پتروشیمی در استان اردبیل به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

خدابخش با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال برنامه عملیاتی باشند، خاطرنشان کرد: توسعه فراوری گیاهان دارویی، افزایش تولید کالاهای اساسی، زراعت چوب، کشت زیتون و ... در منطقه را در اولویت قرار دهند تا باعث بوجود آمدن فرصت‌های شغلی جدید در منطقه شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.