حجت الاسلام کریم قیاسی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی بیله سوار افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود بیشتر مشکلات فرهنگی ، اخلاقی و ناهنجارهای اجتماعی از بین می‌رود.
وی اظهار کرد: تبیین مساله انتظار و مهدویت و برطرف کردن شبهات فکری مهم ترین وظیفه مبلغان در این ایام است و مشارکت در برگزاری جشن های نیمه شعبان ، برپایی نماز جماعت و سخنرانی در مساجد و محافل و اجرای برنامه های فرهنگی باید از دیگر فعالیت های این مبلغان باشد.
وی بیان کرد: بزرگداشت میلاد امام عصر (عج) یکی از شعائر الهی و دینی است بنابراین به تناسب عظمت معنوی و ملکوتی این خجسته میلاد ضرورت دارد مردم بر اساس آداب دینی و سنت اسلامی شب و روز نیمه شعبان را بزرگ داشته و شادی‌ های متناسب شان امام عصر برگزار کنند.
حجت الاسلام قیاسی به بالا بردن کیفیت جشن های نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: جشن هایی که در نیمه شعبان برگزار می شود باید مردم را در مسیر شناخت وظایف عصر غیبت امام زمان(عج) هدایت کند.
وی با تاکید بر اینکه آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ مهدویت و مفهوم اصلی انتظار هدف برگزاری جشن نیمه شعبان در این شهرستان است، افزود: مهم ترین اهداف در برگزاری ویژه برنامه ‌های اعیاد شعبانیه تقویت و ترویج هویت و باورهای دینی و ملی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌‌ گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی ، شادباش تولد امام زمان (عج) و تلاش برای ارتقای سطح دانش افراد نسبت به فلسفه انتظار است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، فرماندار بیله سوار هم در این جلسه گفت: هر سال شاهد هر چه باشکوه برگزار شدن جشن‌های نیمه شعبان هستیم که این نشان دهنده آن است که جهان تشنه ظهور و آمدن یک منجی است تا عدالت در سراسر گیتی استقرار یابد.
آرام حلیم افزود: برنامه ‌های متعددی در این شهرستان برای نیمه شعبان تدارک دیده شده که یکی از مهم ترین آنها فضاسازی و زیباسازی ، آذین‌ بندی خیابان ‌ها و برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری جشن‌ ها و مراسم‌ ویژه میلاد امام زمان(عج) در شهر است.
جشن بزرگ نیمه شعبان روز پنج شنبه 21 اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در میدان مصلای بیله سوار برگزار خواهد شد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.