امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه نقش روحانیت در انقلاب اسلامی نقشی کلیدی بود، افزود: اگر تقویم انقلاب و جنگ تحمیلی را ورق بزنیم با روحانیون زیادی مواجه می‌شویم که حاضر شدند برای عزت نام اسلام و قرآن در این سرزمین جان و مال خود را در طبق اخلاص بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم یادواره شهدای طلاب و روحانیون گرمی در مسجد جامع این شهر برگزارشد.

امام جمعه اردبیل در این یادواره گفت: خدمات و تلاشهای روحانیون و علما در به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، و پس از آن در عرصه‌های مختلف فراموش نشدنی است.

آیت الله عاملی  با بیان اینکه در راه به ثمر نشستن این نهضت افراد زیادی جان خود را در جهت رضای خداوند فدا کردند ، افزود: حضرت امام خمینی(ره) با تحمل تبعیدها، سختی‌ها و شکنجه‌ها و با همراهی مردم این انقلاب را به پیروزی رسانده و آسایش و امنیت را برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و به اذعان دوستان و دشمنان کشور ما در اوج عزت و اقتدار قرار دارد، گفت: امروز شاهد هستیم که در اکثر محافل و مجالسی که با حضور سردمداران کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار می شود؛ همواره سخن از ایران اسلامی به میان می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان  با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل مقایسه با وضعیت دوران رژیم پهلوی نیست، اضافه کرد: علما و روحانیون خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بیان کنند.

وی اضافه کرد: نقش روحانیت در انقلاب اسلامی نقشی کلیدی بود چراکه اگر تقویم انقلاب و جنگ تحمیلی را ورق بزنیم با روحانیون زیادی مواجه می شویم که حاضر شدند برای عزت نام اسلام و قرآن در این سرزمین جان و مال خود را در طبق اخلاص بگذارند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: روحانیون و علما در زمان هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر پوشیدن لباس رزم و حضور در خط مقدم، در امر تقویت روحیه دینی رزمندگان نیز نقش موثری داشتند که با همت آنان و تلاش‌های سایر اقشار و رزمندگان در آن جنگ نابرابر به پیروزی رسیدیم.

آیت الله عاملی افزود: اگر امروز ملت‌های آزادیخواه جهان چشم به انقلاب ما دوخته‌اند، در سایه تلاش‌هایی است که روحانیون برای عزت و اقتدار این کشور کشیده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز نیز روحانیون و علمای بزرگوار در خط مبارزه با جنگ نرم دشمنان و توطئه‌های جبهه استکبار جهانی هستند.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود با گلایه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی  به دلیل ازروی اجبار تن دادن به حضور در کمیسیون فرهنگی و همچنین طفره رفتن کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظرات تلویزیونی نسبت به پاسخگویی به سوالات فرهنگی افزود: مسائل فرهنگی از زمان مشروطه در کشور زیر سایه سیاست قرار گرفته است و درواقع هیچگاه به مسائل فرهنگی  در جامعه با جدیت و نگاه عمیق توجه نشده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور فرهنگ را زیربنای توسعه حتی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر فرهنگ کشور که زیربنای توسعه در همه امور محسوب می‌شود مورد توجه قرار بگیرد می‌تواند حتی در سایر حوزه‌هایی که ظاهرا بیشتر در چشم‌ هستند و تاثیر قوی‌تری بر زندگی مردم دارند مثل حوزه‌های اقتصاد و سیاست نیز نقش‌آفرینی کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-bidi-language:FA;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.