به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار شنبه در جشنواره امید و نشاط در تالار فدک اردبیل افزود: دولت تدبیر و امید فضا را باز کرده و امنیت برای منتقدین و فضای سالم و بانشاط در جامعه ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: دولت امروز واقعا مورد تهاجم ناجوانمردانه قرار گرفته اما همچنان در حفظ فضای با نشاط و فضای نقد در جامعه مصمم بوده و برای ادامه این مسیر هم باید استقامت کرد.
وی تشریح کرد : آزادی پس از بیان مهم تر از خود آزادی بیان است، آزادی را باید پاس داشت وما معتقدیم آزادی با دین مغایرت ندارد .
ابتکار با اشاره به منشور حقوق شهروندی که رئیس جمهوری آن را رونمایی کرد افزود: این منشور نباید در روی کاغذ بماند و باید اجرا شود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به نیاز جامعه به نشاط و پویایی گفت: شک نکنید که آینده توام با نشاط و امید برای مردم در پیش است و جوانان با مشارکت بالا و آگاهانه در انتخابات با اعتقاد راسخ به آینده امید داشته باشند.
وی اظهار کرد: نشاط و امید نشانه جامعه پویا و ماندگار است و باید امید در جامعه زنده بماند چون راه طولانی در پیش داریم.
او افزود: جنس امید و نشاط از نور و منشاء تحول است و جنس یاس و ناامیدی از شیطان است، جوانان ما باید برای رسیدن به قله های رفیع آزادی و انسانیت پیشقدم باشند، حماسه سال 92 و دولت یازدهم با حضور جوانان و حمایت مردم خلق شده و تحول بزرگی در کشور صورت گرفت.
وی اضافه کرد: عدالت فقط توزیع ثروت نیست بلکه توسعه پایدار یکی از مولفه های اصلی عدالت است، حق نداریم نشاط نسل آینده را بگیریم، باید از حقوق فرانسلی جوانان دفاع کنیم و قرار نیست مثل برخی از دولت هایی که سرزمین سوخته به دولت تدبیر و امید تحویل دادند عمل شود و سرزمین زنده باید تحویل آیندگان شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با بیان اینکه طبیعت یکی از عناصر مهم در ایجاد امید و نشاط در جامعه است اضافه کرد: محیط زیست سرمایه طبیعی است و نباید اجازه دهیم این سرمایه از بین رود چون منشاء زندگی ، اشتغال و متعلق به نسل های آینده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: این دریاچه قبلا به صورت مرده تحویل دولت داده شده بود اما با تلاش توانستیم این دریاچه مرده را زنده کنیم طوری که امروز مساحت آن پنج برابر شده و 2 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب دارد ، در حالی که در زمان تحویل فقط 500 میلیون متر مکعب آب داشت.
ابتکار همچنین افزود: دولت تورم 40 درصدی و رشد اقتصادی منفی چهار را تحویل گرفت، در سال 92 سیلوها خالی بود ، نفت را نمی خریدند و زنجیرهای تحریم های ظالمانه را به پایمان بسته بودند.
در این آیین ازجوانان برتر استان تجلیل شد.
معاون رئیس جمهوری برای یک دیدار یک روزه از استان عصر امروز وارد اردبیل شد. معصومه ابتکار از دریاچه شورابیل اردبیل بعنوان یکی از مناطق حفاظت شده بازدید کرده و در شورای اداری استان نیز شرکت کرد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.