نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: یک رئیس جمهور آرمانی باید امانت‌دار بوده و حساسیت فوق‌العاده به بیت‌المال داشته باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل گفت: اسلام به اوصاف والی بسیار حساس است و امیرالمؤمنین و امام حسین(ع) سر این اوصاف شهید شدند.

عاملی افزود: بهشت و جهنم یک ملت در اوصاف والی و رهبری شکل می‌گیرد و دنیا و آخرت انسان‌ها با والی معین می‌شود؛ به همین جهت قرآن فرموده «یوم ندعو کل اناس بامامهم» یعنی در روز قیامت انسان‌ها را با امام آنها به محشر می‌آوریم.

وی ادامه داد: سپردن سکان مدیریتی کشور به مدت چهار سال و زمام فرهنگ، اقتصاد، سیاست، دین، ناموس و حیثیت بین‌المللی به یک فرد امری بسیار خطیر است و باید در این خصوص بسیار جدی بود.

عاملی در تبین این اوصاف تصریح کرد: چند وصف در رئیس جمهور آرمانی ضروری است: اولین وصف امانت‌داری و حساسیت فوق‌العاده به بیت‌المال است. دومین وصف سخت‌گیری رئیس جمهور بر اطرافیان است. رئیس جمهور باید تطاول و فزون‌خواهی آنها به حقوق عمومی را کاملا قطع نماید. طبق روایات ما سوء استفاده اطرافیان از قدرت یکی از علل فروپاشی حکومت‌ها و تمدن‌هاست.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: با رسیدن اطراف یک رئیس به آلاف و الوف معلوم می‌شود که او نه تنها لیاقت رئیس جمهور شدن ندارد، بلکه او با ملت خود نامحرم است.

وی در ادامه بیان اوصاف افزود: سومین مورد داشتن حریت است. یک رئیس جمهور نباید بخاطر رای مردم از گفتن حق و از انجام واجبات خود و از رعایت مصالح کلان کشور و مصالح دینی و تربیتی و فرهنگی اجتناب کند و آنها را زیرپا بگذارد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سفر اخیر خود به استان هرمزگان به طور مفصل از شاهکارهای اقتصادی، علمی و حماسی سپاه پاسداران در کشور و در این استان صحبت کرد.

وی گفت: شاهکارهایی مثل پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس و خودکفایی در بنزین و توان صادرات و توسعه بندر شهید رجایی و ایستادگی بسیار تحسین برانگیز در برابر بیش از 50 رزم ناو از آمریکا و کشورهای اروپایی در خلیج فارس، بخشی از برکات تاریخی، حماسی، جهادی و بی‌نظیر سپاه پاسداران در کشور است.

عاملی با تشریح برخورد حماسی سپاه با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و رعب و ترس حیرت آور آمریکایی‌‎ها در برابر سپاه گفت: این روش سپاه بزرگترین درس برای دولت مردان است که در برابر آمریکا منفعل نباشند.

امام جمعه اردبیل با بیان مصاحبه وندی شرمن نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت: این خانم در مصاحبه خود رسما به جاسوسی، خیانت و حقه‌بازی اعترف و مذاکره را از مشروعیت ساقط می‌کند. او می‌گوید "قبل از جلسه و بعد از جلسه با اسرائیل و عربستان مذاکره می‌کردیم و تمام جزئیات مذاکره را در اختیار آنها قرار می‌دادیم و در توافق عمدا کلمه‌ای را آوردیم که ایرانی‌ها از آن برداشتن را می‌فهمند ولی از نظر حقوقی به معنی تعلیق است نه برداشتن"

وی ادامه داد: علنی کردن این خیانت‌ها قطعا به خاطر تحقیر ملت و کشور ما و تست عکس‌العمل مسئولین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه‌ها از خیرین مدرسه ساز که هفته گذشته تا ده میلیارد تومان تعهد مدرس‌ سازی را قبول کردند تشکر نمود.

عاملی همچنین ضمن اظهار همدردی و غمگساری با خانواده‌های جانباختگان ریزش معدن آزادشهر گلستان از طرف اهالی استان اردبیل به خانواده‌های داغدیده تسلیت گفت و مسئولین امر را به دقت بیشتر در انجام وظائف توصیه کرد.

وی همچنین از جوانان انجمن پاکبانان و از پزشکان که در تطهیر و نظافت اطراف اتوبان در موسم ورود هیأت‌های مسابقه آسیایی والیبال و طرفداران آنها به استان، مجدانه عمل کردند، تشکر کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.