مصطفی محمدیون شامگاه پنجشنبه در اردوگاه منادیان صلح در اردبیل افزود: اولین اردوی سال ٩٦ در اردبیل برگزار می شود و اردوی تابستان در سمنان ، اردوی پاییز در گیلان و اردوی زمستان در اصفهان یا سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این اردوها اظهار کرد: ایجاد انگیزه بیشتر در نجاتگران و نیروهای امداد هدف اصلی این برنامه ها است تا نجاتگران پس از یک سال فعالیت امدادی در سیل ، زلزله و کولاک بتوانند سه روز در اردوی آموزشی و تفریحی باشند.
محمدیون گفت: اردوها علاوه بر بازآموزی و برنامه های تفریحی موجب ایجاد همدلی و رفاقت بین نجاتگران می شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: نجاتگران در اردوی اردبیل حدود ١٢ ساعت جنگل نوردی خواهند داشت و ٢٤ کیلومتر نیز مسیر را طی می کنند.
او افزود: باید زمینه های لازم را برای آمادگی بیشتر نجاتگران فراهم کنیم تا در حوادث طبیعی و غیرطبیعی با شتاب بیشتر برای نجات هموطنان اقدام کنند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی هلال احمر اردبیل ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گفت: فرود تخصصی از آبشار با هدف آمادگی نجاتگران برای امدادرسانی در آبشار در اردوی منادیان صلح اجرا می شود.
بهرام غیبی با اشاره به تعداد نجاتگران شرکت کننده از هر استان اظهار کرد: از استان اردبیل ٥٠ نفر نجاتگران و از هر استان 6 نفر در اردو شرکت کرده اند که در مجموع ٢٥٠ نفر هستند.
غیبی ادامه داد: اردو به مدت سه شبانه روز خواهد بود که علاوه بر جنگل نوردی، کارگاه های آموزشی تئوری توسط مدرسان فدراسیون کوهنوردی برگزار می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه ٥٠ چادر در اردوگاه برپا شده گفت: این چادرها دارای زیرساخت های آب ، برق و سرویس بهداشتی است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.