به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز پنجشنبه در همایش معلمان شاغل و بازنشسته خلخال افزود: با تلاش و پیگیری نمایندگان مجلس و تامین اعتبار از سوی دولت در سال گذشته معوقات به تاخیر افتاده از سال های گذشته فرهنگیان کشور تسویه شد.
وی گفت: بر خلاف سال های گذشته که پاداش پایان خدمت فرهنگیان با چند سال تاخیر پرداخت می شد پاداش پایان خدمت همه معلمان و بازنشستگان فرهنگی سال 95 کشور در اردیبهشت ماه امسال به حساب آنها واریز شده و در حال حاضر توجه به ارتقای سطح زندگی و بهبود وضعیت معیشت قشر فرهنگی جامعه در اولویت کاری نمایندگان مجلس قرار دارد.
فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال نیز در این مراسم با تبریک و گرامیداشت روز معلم تقویت کانون های بازنشستگی این شهرستان از جمله کانون بازنشستگان فرهنگی را از جمله برنامه های در دست اقدام فرمانداری خلخال برای ایجاد روحیه نشاط و افزایش امکانات رفاهی ، تفریحی پیشکسوتان فرهنگی و این قشر تلاشگر ذکر کرد.
فریدون بابایی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در سلامتی روحی و روانی بازنشستگان در سنین میانسالی و سالمندی زمینه سازی برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین این قشر است افزود: با ایجاد و راه اندازی محلی مناسب برای فرهنگیان بازنشسته امکان گفت و گوی رو در رو همراه با فراهم کردن امکانات تفریحی ، ورزشی و رفاهی روزانه فرهنگیان بازنشسته این شهرستان را فراهم می کنیم.
وی از بازنشستگان فرهنگی به عنوان سرمایه های معنوی جامعه یاد کرد و گفت: استفاده از تجربه ، فکر و اندیشه پیشکسوتان فرهنگی خلخال همواره باید در دستور کار مدیریت آموزش و پرورش خلخال قرار بگیرد تا این مهم در رشد علمی منطقه مورد استفاده واقع شود.
سخاوت بیرامی ، مدیر آموزش و پرورش خلخال هم گفت: یک هزار و 400 فرهنگی بازنشسته خلخال عضو کانون بازنشستگان فرهنگی هستند و استفاده از ظرفیت فکری و تجربه این قشر تلاشگر برای اعتلای سطح علمی آموزش و پرورش منطقه در دستور کار مدیریت آموزش و پرورش خلخال قرار گرفته است.
در این مراسم که بمناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد برنامه های شاد و متنوعی از جمله شعر ، سرود و موسیقی اجرا و از معلمان نمونه و برتر منطقه ای ، استانی و کشوری تجلیل شد.
بیش از 13 هزار دانش آموز در سطح 134 آموزشگاه شهرستان خلخال تحت تعلیم و تربیت بیش از یک هزار فرهنگی قرار دارند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.