1024x768

 

فرماندار گرمی گفت: از برنامه‌های توسعه‌ای جهاددانشگاهی که مرتبط با قابلیت و پتانسیل‌های شهرستان گرمی باشد و منجر به رونق تولید ملی و بومی ‌شود حمایت خواهیم کرد .

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، ابراهیم امامی در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: حرکت‌های علمی و عملی مرکز تحقیقاتی و آموزشی جهاددانشگاهی شهرستان گرمی که بتواند به تولید ملی و رونق اقتصادی کمک کند در دستور کار قرار می‌گیرد .

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی باید به یک اتاق فکر در سطح شهرستان گرمی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: جهت پیشبرد اهداف این نهاد انقلابی باید توسعه ارتباطات با مردم، دانشگاهیان و نخبگان این شهرستان در اولویت باشد .

فرماندار گرمی به وجود بیش از 100 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و وجود گونه‌های متعدد گیاهی در گرمی اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر مؤسسات و شرکت‌های دانش بنیان به این امر و راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی گرمی توسط جهاددانشگاهی استان شد .

امامی اضافه کرد: با ورود جهاددانشگاهی به بخش گیاهان دارویی شهرستان گرمی امیدواریم این نهاد بتواند در معرفی و توسعه صنایع مربوط به آن گام‌های اساسی بردارد .

در این دیدار سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل از تهیه اطلس گیاهان دارویی شهرستان گرمی خبر داد و افزود: مرحله اول طرح، تجهیز آزمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی بود که با تخصیص اعتبار 500 میلیون ریالی و با حمایت مسئولان ارشد شهرستان گرمی تحقق یافت .  

مهران اوچی اردبیلی افزود: فاز دوم طرح که شروع فاز میدانی، مطالعاتی و تحقیقاتی شناسایی گونه های بومی و اندومیک گیاهان دارویی شهرستان گرمی است بطوریکه با حمایت معنوی و مادی مسئولین در سالجاری اجرایی خواهد شد تا با این کار زمینه گسترش کشت و فرآوری این گیاهان فراهم شود .

وی از شناسایی گیاهان دارویی بومی انحصاری شهرستان گرمی خبر داد و گفت: با انجام این طرح تحقیقاتی ارزشمند می‌توان به کشت و اهلی‌سازی این گیاهان اقدام کرد تا بتوان در الگوی کشت منطقه قرار داد و با تولید و فرآوری، سرمایه‌گذاری مناسب و ایجاد پایلوت نیمه صنعتی و صنعتی این محصولات می‌توان وارد بازارهای ملی و حتی بین‌المللی شد .

اوچی اردبیلی با بیان اینکه جهاددانشگاهی دقیقاَ مصداق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: ایجاد گلخانه پرورش گیاهان دارویی، شناسنامه‌دار کردن گیاهان دارویی منطقه، ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه مرکز آموزش تخصصی گرمی از جمله برنامه‌های جهاددانشگاهی استان در شهرستان گرمی در سالجاری می باشد .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.