به گزارش ایرنا ، حجت درخشان روز چهارشنبه در آئین گرامیداشت روز معلم در خلخال افزود: در 20 ماه گذشته 17 رشته تحصیلی جدید از جمله چهار رشته دکترای تخصصی و 13 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال راه اندازی شده که این امر موجب ارتقای سطح علمی دانشگاه و تبدیل آن به یک مرکز بزرگ دانشگاهی در استان اردبیل شده است.
او گفت: هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی خلخال از لحاظ درجه علمی و دانشگاهی یک واحد بزرگ و دومین دانشگاه پس از اردبیل در این استان محسوب می شود.
وی اظهار کرد: 2 هزار و 500 دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در 90 رشته تحصیلی در این مرکز آموزش عالی بزرگ جنوب استان اردبیل مشغول تحصیلات عالی هستند.
وی به ارتقای سطح علمی دانشگاه آزاد خلخال با توجه به مقوله پژوهش در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: تولید 700 عنوان مقاله علمی ، پژوهشی و آی اس آی ، چاپ ، تالیف ، ترجمه و تدوین 70 عنوان کتاب ، راه اندازی 2 مرکز رشد آی تی و داروهای گیاهی با هدف ارائه خدمات پژوهشی و مشاوره ای به سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله موفقیت های کسب شده در سال های اخیر در این دانشگاه است که با همت و تلاش اساتید دانشگاه حاصل شده است.
دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین از تلاش برای راه اندازی دانشگاه دولتی با اولویت رشته های تحصیلی زمین شناسی و معدن در خلخال در آینده خبر داد.
وی گفت: برغم توفیقات حاصل شده در دانشگاه آزاد اسلامی مردم خلخال نباید از مزایای مراکر آموزش عالی دولتی از جمله دانشگاه محقق اردبیلی بی بهره بمانند.
در این مراسم که بمناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم برگزار شد از اعضای هیات علمی واساتید حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی خلخال تجلیل شد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در سال 1370 به همت اهالی خلخال و همکاری مسوولان وقت تاسیس و در سال 71 با 2رشته تحصیلی با 30 دانشجو در یک ساختمان استیجاری فعالیت علمی خود را آغاز کرد.
این دانشگاه در سال ها فعالیت خود رشته های تحصیلی را از 2 به 90 رشته افزایش داده و تاکنون بیش از 14 هزار دانشجو از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.