ابراهیم امامی روز چهارشنبه در نشستی با سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: حرکت ‌های علمی و عملی مرکز تحقیقاتی و آموزشی جهاد دانشگاهی شهرستان گرمی که بتواند به تولید ملی و رونق اقتصادی کمک کند در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی باید به یک اتاق فکر در شهرستان گرمی تبدیل شود اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف این نهاد انقلابی باید توسعه ارتباطات با مردم ، دانشگاهیان و نخبگان این شهرستان در اولویت باشد.
فرماندار گرمی به وجود بیش از یکصد هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و وجود گونه ‌های متعدد گیاهی در گرمی اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر موسسات و شرکت‌ های دانش بنیان به این امر و راه ‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی گرمی توسط جهاد دانشگاهی استان شد.
امامی اظهار کرد: با ورود جهاد دانشگاهی به بخش گیاهان دارویی شهرستان گرمی امیدواریم این نهاد بتواند در معرفی و توسعه صنایع مربوط به آن گام‌ های اساسی بردارد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل ، سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست از تهیه اطلس گیاهان دارویی شهرستان گرمی خبر داد و گفت: مرحله اول طرح تجهیز آزمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی بود که با تخصیص اعتبار 500 میلیون ریالی و با حمایت مسوولان ارشد شهرستان گرمی تحقق یافت.
مهران اوچی اردبیلی افزود: فاز دوم طرح که شروع فاز میدانی ، مطالعاتی و تحقیقاتی شناسایی گونه های بومی و اندومیک گیاهان دارویی شهرستان گرمی است و با حمایت مسوولان در سال جاری اجرایی خواهد شد تا با این کار زمینه گسترش کشت و فرآوری این گیاهان فراهم شود.
وی از شناسایی گیاهان دارویی بومی انحصاری شهرستان گرمی خبر داد و گفت: با انجام این طرح تحقیقاتی ارزشمند می‌ توان به کشت و اهلی‌ سازی این گیاهان اقدام کرد تا بتوان در الگوی کشت منطقه قرار داد و با تولید و فرآوری ، سرمایه‌گذاری مناسب و ایجاد پایلوت نیمه صنعتی و صنعتی این محصولات می‌توان وارد بازارهای ملی و حتی بین‌ المللی شد.
اوچی اردبیلی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مصداق اقتصاد مقاومتی است تشریح کرد: ایجاد گلخانه پرورش گیاهان دارویی ، شناسنامه‌ دار کردن گیاهان دارویی منطقه ، ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه مرکز آموزش تخصصی گرمی از جمله برنامه ‌های جهاد دانشگاهی استان در شهرستان گرمی در سال جاری است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.