به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: تا زمانی که نگرش مدیران منفی نگر و انعطاف ناپذیر به بحث سرمایه گذار بخش خصوصی تغییر نیافته توسعه و پیشرفت این شهرستان دور از انتظار است.
وی گفت: مانع تراشی ، دید منفی و اجرای بسیار سخت قوانین دست و پاگیر و در برخی از مواقع نیز انجام کارهای غیر قانونی به بهانه اجرای قانون از سوی برخی از مدیران اجرایی منطقه موجب بی رغبتی افراد کارآفرین برای ایجاد زمینه کار تولید شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تشویق نانوایان برتر و افرادی که در چرخه تولید نان بیشتر تلاش می کنند افزود: برخی از مسوولان عضو کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال به جای تشویق نانوایان تلاشگر در تلاش برای تعطیلی نانوایی هایی هستند که با پخت نان با کیفیت موفق به جلب رضایت عمومی و تامین نان مرغوب مورد نیاز مردم شده اند.
رئیس کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال با بیان اینکه هرگونه اظهار نظر مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان در زمینه نان غیر قابل قبول و دخالت در امور غیر وظایف تعیین شده برای آن مدیر است تشریح کرد: اظهار نظر در زمینه افزودنی های خوراکی غیرمجاز به خمیر نان از سوی نانوایی ها در حیطه وظایف بهداشت محیط خلخال است.
او گفت: اظهارنظرهای غیر کارشناسانه و طرح آن در محافل مختلف از سوی مدیران غیرمرتبط جرم و دخالت در امر دولتی بوده و با این امر برخورد خواهد شد.
وی با انتقاد از عملکرد بخش بازرسی کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال هم افزود: بازدیدهای سرزده از نانوایی های خلخال حاکی از بازرسی نشدن نانوایی ها از 25 بهمن سال گذشته تا به امروز است.
او اظهار کرد: در حالی که دستگاه نظارتی وظیفه قانونی خود را مبنی بر بازرسی دوره ای از نانوایی ها به خوبی انجام نمی دهد با اعمال تبعیض در زمینه نارضایتی نانوایان و مردم فراهم شده است.
فرماندار خلخال بیان کرد: اخیرا یکی از دستگاههای نظارتی به بهانه استفاده از مواد غذایی غیر مجاز سفید کننده در تهیه نان اقدام در تلاش برای تعطیلی این واحد نانوایی بزرگ در این شهر و با پخت نان با کیفیت بود در حالی که نتایج آزمایش های مربوط به عاری بودن خمیر نان از هرگونه مواد غذایی غیر مجاز توسط مرکز بهداشت خلخال تایید و با توجه به تشخیص مغرضانه بودن موضوع فرمانداری به محض اطلاع مانع از این کار شد.
او افزود: در هیچ شرایط احتمالات ملاک عمل و تصمیم برای مسوولان نبوده و بهداشت محیط و عضو کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال تنها متولی تشخیص وجود مواد غذایی غیر مجاز در نان بوده و از این پس از هرگونه اظهار نظر در این زمینه از سوی مسوولان دستگاه های نظارتی غیر مرتبط جلوگیری خواهد شد.
سلیم کریمی ، رئیس اداره تعزیرات حکومتی خلخال نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته 94 مورد پرونده تخلفات آرد و نان در این اداره تشکیل و متخلفان به جرم گرانفروشی ، کم فروشی ، تغییر نوع پخت ، تعطیلی خود سرانه ، رعایت نکردن موازین بهداشتی و عرضه آرد دولتی خارج از شبکه به پرداخت 113 میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.
خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.