به گزارش ایرنا ، مهران امام روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کارخانه نئوپان خلخال افزود: بر خلاف شایعات درج شده در برخی از سایت ها کارخانه نئوپان خلخال تعطیل نشده و با قول های مساعد داده شده از سوی مسوولان دولتی ، رئیس بنیاد مستضعفان و صاحب شرکت نئوپان این واحد تولیدی نه تنها در آینده تعطیل نمی شود بلکه با اجرای طرح های توسعه ای جان می گیرد.
وی گفت: با وجود همه مشکلات مالی ناشی از وضعیت نامناسب اقتصادی در حال حاضر همه حقوق ، پاداش عیدی ، حق بیمه تامین اجتماعی و مزایای سال 95 کارکنان و کارگران کارخانه نئوپان پرداخت شده و با دریافت تسهیلات بانکی مصوب شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان وضعیت تولید و اشتغال کارخانه بزودی رونق بیشتری خواهد گرفت.
او اظهار کرد: صادرات ورق ملامینه نئوپان خلخال از زمستان سال گذشته به کشور افغانستان آغاز شده و با توجه به خرید نقد نئوپان از سوی این کشور بزودی بدهی معوقه کارخانه به شرکت های توزیع انرژی از جمله آب ، برق و گاز و نیز اداره امور مالیاتی تسویه خواهد شد.
وی با رد هرگونه اظهار نظر و یا شایعات مربوط به فروش و واگذاری کارخانه نئوپان خلخال به بخش خصوصی و اخراج کارگران آن افزود: موضوع واگذاری کارخانه در سال های گذشته در سطح سهام داران و بنیاد مستضعفان طرح شد ولی هیچ وقت این پیشنهاد مورد موافقت قرار نگرفت و هیچ تصمیم قطعی در خصوص واگذاری این واحد صنعتی بزرگ خلخال به بخش خصوصی از سوی سهام داران کارخانه اتخاذ نشده است.
مدیرعامل شرکت نئوپان خلخال اظهار کرد: هم اکنون بدلیل وضعیت و شرایط موجود اقتصادی در بازار نئوپان فروش محصولات کارخانه بصورت 40 درصد نقدی و 60 درصد غیر نقدی صورت می گیرد که این امر موجب بروز مشکل نقدینگی در کارخانه شده است.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه با رد شایعات مربوط به تعطیلی کارخانه و اخراج کارگران آن گفت: مشکلات این واحد صنعتی بزرگ شهرستان از زمستان سال گذشته در فرمانداری خلخال مطرح است.
فریدون بابایی افزود: با مساعدت های لازم صورت گرفته از سوی دستگاه های اجرایی استان و قول مساعد داده شده از سوی سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان در دیدار با نماینده مردم خلخال مبنی بر حمایت های لازم از این کارخانه و اجرای طرح نوسازی تجهیزات و توسعه آن بزودی علاوه بر افزایش تولید شاهد ایجاد زمینه اشتغال برای تعدادی از بیکاران شهرستان در این کارخانه خواهیم شد.
وی اظهار کرد: راه اندازی کارخانه نئوپان خلخال از سوی بنیاد مستضعفان در سال های پیش به عنوان یک نهاد حاکمیتی با هدف محرومیت زدایی در منطقه محروم خلخال صورت گرفته و در هر شرایطی و با انجام هرگونه حمایت های لازم دولتی راضی به تعطیلی و یا رکود تنها واحد صنعتی بزرگ و اشتغال زای شهرستان نخواهیم شد.
معاون اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل هم در این جلسه از بخشودگی کل جرایم مالیاتی کارخانه نئوپان خلخال بدنبال دستور استاندار اردبیل خبرداد.
او گفت: تا زمان حل مشکل مالی کارخانه و بازگشت روال عادی کار و تولید به این واحد صنعتی بدهی معوقه مالیات بر فروش و مالیات ارزش افزوده کارخانه مدت زمان تسویه بدهی معوقه مالیات کارخانه نئوپان خلخال تمدید خواهد شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12 درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود.
در سال 95 در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت فعال کردن واحدهای راکد تولیدی استان اردبیل گام های موفقی برداشته شده و به گفته مسوولان 240 واحد راکد و نیمه راکد با استفاده از تسهیلات 2 هزار و 100 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید فعال شدند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.