به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، صاعقه همراه با غرش های بلند آسمان در شب گذشته موجب قطع برق مناطق مختلف شهرستان و قطع برنامه دیجیتال شبکه های مختلف رادیو و تلویزیونی در خلخال شده و صدای بلند همراه با نور شدید رعد و برق و نیز برخورد تگرگ با سقف شیروانی واحدهای مسکونی موجب ترس و وحشت شهروندان این شهر شد.
علی نعمتی منصور ، رئیس شرکت توزیع نیروی برق خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از قطع شدن برق شهر هشجین و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان بر اثر برخورد صاعقه خبرداد و گفت: به علت رعد و برق شدید شب گذشته برق بخش خورش رستم و چند روستای بخش مرکزی خلخال به مدت 2 ساعات قطع و خساراتی به شبکه های انتقال نیروی برق وارد شد.
وی افزود: ماموران این شرکت با تلاش خود در زیر بارش شدید باران و تگرگ موفق به تعمیر خطوط آسیب دیده انتقال نیرو در نیمه شب گذشته شده و برق مناطق دچار قطعی شده شهرستان در ساعت یک بامداد امروز وصل شد.
رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش بیش از 12 میلیمتر تگرگ و باران در شب و روزگذشته در این شهر خبرداد.
فرامرز فرض الله پور با اشاره به رعد و برق شدید شب گذشته در خلخال گفت: بر خلاف غرش های بلند آسمان که طولانی بود مدت زمان بارش باران و تگرگ در این شهر کوتاه و میزان بارندگی نیز پایین بود که همین امر موجب مانع از راه افتادن سیلاب در سطح خیابان ها و معابر عمومی این شهر شد.
وی اظهار کرد: دمای هوای صبح امروز خلخال به 5 درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با گرم ترین زمان روز گذشته 15 درجه و نسبت به حداقل دمای دیروز 3 درجه کاهش نشان می دهد.
بارش تگرگ برای چندمین روز خساراتی را به درختان تازه به بار و شکوفه نشسته درختان میوه خلخال وارد کرده که میزان خسارات وارده در حال برآورد از سوی کارشناسان مدیریت بحران و جهاد کشاورزی این شهرستان است.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب ار دبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.