دکتر قدرت اخوان اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید تامین سلامت مردم را در دستور کار قرار داده و در این راستا گام های موثری برای تامین سلامت و درمان مردم با حداقل هزینه برداشته است.
وی بیان کرد: در ارتباط با طرح تحول سلامت خدمات بسیار گسترده و ارزشمندی در استان اردبیل انجام گرفته و هم اکنون شاهد رضایتمندی 91 درصدی مردم استان از اجرای این طرح هستیم.
اخوان اکبری بیان کرد: دولت تدبیر و امید در استان اردبیل برای اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه 93 تاکنون بیش از یک هزار و 712 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.
وی کاهش 13 درصدی سزارین ، استقرار 78 پزشک متخصص در مناطق محروم ، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان ها به صورت 24 ساعته ، راه اندازی 17 کلینیک ویژه و پنج کلینیک سونوگرافی و افزایش 20 تخت ویژه را از جمله اقدامات انجام شده در استان در اجرای طرح سلامت دانست.
وی گفت:با اجرای طرح تحول نظام سلامت، پرداختی از جیب مردم در مراکز درمانی بابت هزینه های درمانی از 33 درصد به 7.5 درصد کاهش یافته و این موضوع صرفه جویی قابل توجهی را در هزینه کرد درمانی مردم به همراه داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: با تامین بخش عمده هزینه های بهداشتی ، درمانی از سوی دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت یک هزار و 300 میلیارد ریال از هزینه های یادشده در جیب مردم این استان باقی مانده است.
اخوان اکبری بیان کرد: انجام 28 هزار زایمان طبیعی در استان با هزینه رایگان در کارنامه دولت تدبیر و امید از ثمرات دیگر طرح تحول سلامت محسوب می شود.
وی در باره تکمیل بیمارستان های کوثر و پارس آباد گفت:بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان کوثر تکمیل شده و بیمارستان شهرستان پارس آباد هم در مرحله تکمیل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل با اشاره به افتتاح مرکز ناباروری اردبیل افزود: این مرکز به عنوان اولین مرکز ناباروری استان تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح می شود.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.