دبیر انجمن اسلامی امید دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بنده از تمامی کاندیداهای ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم خواهشمندم با پایان دادن به فضای افترا و شعار پوپولیستی برنامه‌های مدون خود را اعلام کنند و به دنبال آرا در فضای هیجانی نباشند.

مجید محسن‌پور در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه اردبیل گفت: متاسفانه به دلیل ورود فضایی آلوده به فضای سیاسی کشور از جمله تهمت و افترا شاهد دوری از اهداف و برنامه‌ها هستیم و این اتفاق به شدت حرکت به سوی ایرانی آباد را با مشکل مواجه ساخته است.

وی افزود: البته تاثیرات مخرب دیگری نیز به صورت بلند مدت نیز خواهد داشت و آن هم کاهش اعتماد مردم به جریان های سیاسی کشور است که اگر کاندیدا این مسیر را به پیش بگیرند، ابتدا شاهد حذف جریان سیاسی خود از سوی مردم خواهند شد و سپس شاهد کاهش مشارکت مردمی و عدم برگزیده شدن شخص متخصص و متعهد خواهیم بود.

محسن‌پور تصریح کرد: بنده از تمامی کاندیداهای ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم خواهشمندم با پایان دادن به فضای افترا و شعار پوپولیستی برنامه‌های مدون خود را اعلام کنند و به دنبال آرا در فضای هیجانی نباشند؛ چراکه مردم دیگر با شعارهایی که وعده آن تا روز 29 اردیبهشت است، رای نخواهند داد.

دبیر انجمن اسلامی امید دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه رسانه‌ها از جمله رسانه ملی نقش به سزایی در انتخاب مردم خواهد داشت، ادامه داد: البته بعد از روی کار آمدن فضای مجازی تاثیر گذاری صداسیما به 35 درصد و شاهد مکمل دیگری در کنار رسانه ملی بوده‌ایم، که اگر بخواهیم تاثیرگذاری فضای مجازی در اقشار جامعه را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توان گفت اقشار تحصیل‌کرده لایه‌های شهری کوچک و کلان به دلیل دسترسی به اینترنت از آن بیشتر الهام می‌گیرند، که البته به دلیل اعتماد بیشتر به این فضا گاهی نیز عده‌ای با اهداف مغرضانه سیاسی  مسیر درست مردم را به چالش می‌کشد و آنها را در فضای شک قرار می‌دهد.

محسن‌پور گفت: البته صداسیما در رسالت خود نقش بسیار والاتری در روشنگری مردم دارد که باید با حفظ بی‌طرفی خود از سوی هر جریان به روشنگری و شفافیت مسائل برای مردم بپردازد.

وی افزود: اگر در مجموع این رسانه‌ها بتوانند اعتماد مردم را به اطلاعات شفاف خود جذب کنند، شاهد جمع کثیری مردم خواهیم بود که با شناسنامه خود در حوزه‌های رای‌گیری حاضر خواهند شد، که اگر خلاف این مسیر را از سوی رسانه‌ها شاهد باشیم، آثار بسیار مخربی دارد که می‌تواند چرخه همیشه پویای انقلاب را تحت تاثیر قرار دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.