فرماندار شهرستان نمین با اشاره به اینکه شهرستان نمین سالانه بالغ بر 6 هزار و 600 تن گوشت مرغ  تولید می کند خاطرنشان کرد: مرغ تولیدشده در مرغداری‌های این شهرستان به 40 شهرستان و برخی کشورهای همسایه صادر می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، فرهاد عبدالعلی پور در جریان بازدید از مرغداری‌های شهرستان نمین با اعلام این خبر افزود: کشورهای ارمنستان، آذربایجان و عراق از جمله کشورهای مقصد تولیدات مرغ شهرستان نمین هستند.

فرماندار نمین سرانه میانگین مصرف مرغ در کشور 25 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: مصرف داخلی شهرستان نمین نیز سالانه یک هزار و 600 تن گوشت مرغ است و این شهرستان سالانه 5 هزار تن گوشت  مرغ مازاد بر مصرف تولید و صادر می کند.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان در تولید جوجه یکروزه رتبه دوم استان اردبیل را به خود اختصاص داده است اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در دوره جاری بیش از 43 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی درشهرستان نمین تولید و وارد بازار فروش شود.

به گفته عبدالعلی پور سالانه بالغ بر 6 هزار و 600 تن گوشت مرغ آماده طبخ در این شهرستان تولید می شود که از این لحاظ نیز نمین رتبه دوم استان را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه 93  واحد مرغداری در شهرستان نمین مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد:  11 واحد از این تعداد مرغداری به تولید مرغ مادر گوشتی اختصاص دارد که ظرفیت آنها 300 هزار قطعه مرغ مادر است.

فرماندار نمین با اشاره به اینکه برای راه اندازی طرح‌های راکد و نیمه فعال حوزه تولید مرغ شهرستان نمین بالغ بر 65 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 30 واحد تولیدی پرداخت شده است، گفت: این کار باعث تثبیت اشتغال 145 نفر در سال گذشته شده است.

عبدالعلی پور در بازدید از یکی از واحدهای تولید جوجه یکروزه گوشتی  با اشاره به اینکه این واحد تولیدی 2 سال راکد بوده و با دریافت تسهیلات رونق تولیدی فعالیت خود را شروع کرده است افزود : این واحد توانسته  با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی برای 31 نفر اشتغال ایجاد و سالانه 8 میلیون جوجه یکروزه به تولیدات شهرستان بیفزاید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.